Släpp inte in ormen på gården!

9 Jun

Om du undrar vad polisen sysslar med när de inte löser brott, vilket de nästan aldrig gör, så kan jag berätta. De är hos mig och kelar med små hundar.För några veckor sedan när jag kom tillbaka efter hundpromenaden mötte jag en polisbil och en länsstyrelsebil. Ut kliver Peter Stenberg och Eva Carlström. Efter tre års lugn och ro blev jag alltså anmäld.

Peter Stenberg kunde inte dölja sin förtjusning när jag frågade om jag blivit anmäld. Ja, du har blivit anmäld, sa han! De var såklart förtjusta över att jag äntligen blivit anmäld så Peter hade skrivit till vad han hittat i diariet på anmälan, en anmälan han först inte ville visa. Orsaken till att han inte ville visa den var att han klottrat på den att det fanns en ”hel del” på mig bl a från 2003 (då hans kompis Sverker Olsson tyckte att jag behövde en karl i sängen, och avsåg sig själv samt tyckte att man borde få avliva gamla människor också. Det senare har ju blivit verklighet numera när gamla svälts till döds, det måtte glädja honom) och från 2010 då Rosita Hagström processade om ett onödigt vindskydd för hästar, som hon till på köpet var rädd för. Två rättsprocesser jag vunnit, både 2009 och 2010, men det skriver inte Peter Stenberg för att få ta med sig poliser.

Anmälare är Nanethe Ahlman 18 år i Tollarp. Hennes ”fars flickvän” råkar vara min vän sedan ett antal år. Hon går första året på naturbruksgymnasiet i Önnestad och har följt med sin ”fars flickvän” till mig några gånger, senast härom veckan, dvs strax efter hon anmält mig, för att hämta en stamtavla till en hund som de ville ha men inte betala. Tiden när hennes ”fars flickvän” meddelade att hunden skulle säljas, sammanfaller märkvärdigt väl med datum för anmälan.  Hon har en häst också så nu kan hon allt om djur. Speciellt andras djur. Jag har bara fött upp hundar i 34 år så såklart vet flickebarnet bäst.

Anmälan är skriven på länsstyrelsens webbformulär och uppfattas som en arbetsorder. Månntro är det en skrivövning eleverna har på skolan?

Du pratade inte med mig och tyckte hundarna var så fina. Bra jobbat att hålla masken så! Antagligen är ditt luktsinne påverkat av skrotet du har i näsan. Eller så påverkar metallen din hjärna så du får hallucinationer. Stoppa näsan i hundarnas päls är praktiskt ogörligt; då skulle du fastna i skrotet.

Javisst ”äger” du en pomeranian. Den valpen fick du gratis av din ”fars flickvän”.  Tacksam för det är du inte och du har knappast varit här för att para den, för det är en hanne.

Du har ”hjälpt” din ”fars flickvän” med kullar så du har ”koll”. Varför i all världen behövde jag kasta mig i bilen och köra till er när ni fick panik under en valpning och trodde det fanns en valp kvar? När du nu är expert? Men nästa gång får ni ta en taxi till djursjukhuset och betala vad det kostar!

Ja, nu har du inte varit här ”några år” och du har förstås inte en susning om åldern på mina hundar. Och du vill ju inte fråga för att inte avslöja dina planer.

Mina hundar är ”magra” tycker du och det förstår jag efter att ha sett era överfeta jakthundar som sover bort dagarna inomhus när ni inte är hemma. När ni är hemma tigger de vid bordet och hullet är därefter.

Om du pratat med mig hade jag kunnat förklara varför hanar och tikar hålls åtskilda när tikarna löper. Din hane pissar inne men metallskrotet du har i näsan ger dig kanske ett selektivt luktsinne?

Med 2.500 m3 inhägnad tomt och kilometerlånga promenader är det givetvis synd om mina hundar. Era får ju gå ut små stunder på en liten plätt utanför huset och resten av de ensamma dagarna bara drömma om promenader och motion. Om du kunde slita dig från selfiepinnen någon timme och gå ut med hundarna ändå. Men att du har ont om fritid förstår jag då så mycket tid går åt framför spegeln. Du är inte bara en falsk, elak, självisk och otacksam liten lögnare; du är lat också.

Allt är väl magert i förhållande till hur era hundar och grisar ser ut. Men även för en gris tycker jag inte att detta är ok. Men du är ju expert och har nu också släpat hem ett antal chinchillor från skolan utan minsta kunskap hur de skall skötas. De ska bara ”räddas”.

”Har tyvärr inte sett hundarnas klor”. Men jag har tyvärr sett era hundars klor, och tänder. De ser ut som torrkokade kastruller i käften. Varför i all världen satt jag på ert köksgolv och klippte klor och skrapade tandsten på era ohanterade hundar? När du nu är expert, menar jag.

Det är min förhoppning att du aldrig släpps in i något stall, någonsin. Det är sådana själviska personer som du som dödar arbetsglädjen och får folk att lägga ner en redan olönsam djurhållning. Du bidrar till att vi importerar allt mer kött från djur som inte alls haft det lika bra som djuren i Sverige. Bara för att du vill göra dig själv viktig. Det är sådana som du som skapar osämja och misstänksamhet mellan människor och splittrar släkt och vänner. Men världen består, även om jag förstår om du har svårt att fatta, inte bara av likes på Facebook. Ingen djurhållare vill ha en anmälande orm på sin gård. Tyvärr förstör du även för dina kurskamrater. Det är förmodligen inte bara du som övar sig som anmälare och som tänker använda praktiktiden till att samla ”fakta” för att efteråt försöka sänka sin värd. Synd om de som är seriösa men hellre att ni inte får några bönder eller hästföretagare alls att praktisera hos, än att en enda blir anmäld av en självupptagen orm som du!

26 svar to “Släpp inte in ormen på gården!”

  1. STILCOACH. Eva Carlström med sin nyutkomna bok ”Du är din förpackning”. Foto: Tinna Hiller Andreasson
    Personlig stil enligt Eva Carlström
    Ny bok från Reborn går på djupet med mode
    Av Tinna Hiller Andreasson
    KARLSKRONA. ”Du är din förpackning” är en ovanlig bok om mode och skönhet. Eva Carlströms idéer kring personlig stil handlar lika mycket om det inre som det yttre hos människan.
    Sedan ett och ett halvt år tillbaka driver Eva Carlström och hennes dotter Sophie Cederholm företaget Reborn i Karlskrona. Med rådgivning och hjälp med frisyr, kläder och stil som en helhet har Reborn hittat en egen nisch.
    Nyligen startade de även företaget Reborn Lifestyle för att sprida konceptet vidare i Sverige.
    – Vi vill höja kvaliteten på frisörbranschen. Det är en ny tid och den personliga stilen betyder allt mer, menar Eva, som även vill trycka på hållbarhet och omsorg om miljön.
    En viktig samarbetspartner för Reborn Lifestyle är det amerikanska produktföretaget Paul Mitchell.
    – De jobbar både miljömedvetet och mot sociala problem på ett sätt som jag inte har sett i något annat produktföretag, säger Eva.
    Ett led i att förmedla idéerna inom Reborn Lifestyle är Evas nyss utkomna bok ”Du är din förpackning”. Underrubriken ”Konsten att matcha din utsida med insidan” låter ana att det inte är vilken skönhetsbok som helst.
    – Man söker ofta en snabb lösning, men att hitta sin personliga stil kan ta ett år. Det är djupare än man tror och handlar mycket om psykologi, förklarar Eva, som i sin bok också beskriver hur valet av frisyr, färger och klädstil har påverkat henne själv i olika livssituationer.
    Redan i januari sätter Eva och Sophie igång med nästa bok som ska ha titeln ”Klä bort, klä fram och fuska”.

    BLOGG. Eva Carlström och Sophie Cederholm har också en blogg om stil och trender. Foto: Tinna Hiller Andreasson
    BLOGG. Eva Carlström och Sophie Cederholm har också en blogg om stil och trender. Foto: Tinna Hiller Andreasson http://www.lokaltidningen.se/migration/2011-12-09/-Personlig-stil-enligt-Eva-Carlström-164416.html

  2. fy vad äckligt det är samma kärring så nu anni logts jag ringer marcus Björklund nu och säger att du är vår sar registrerare med Helsingborgs kommun jag var på politiskt möte igår och vår jordbruks politiker i vår kommun han och jag ska ta upp det att flera tagit livet av sig jag skulle gjort det igår med han kunde inte komma så vi startar nu med fritids förvaltningen starta upp spbk så kolla här det är samma kärring som är i Håbo kommun eva Carlström Eva Carlström | Yrkesprofil – LinkedIn
    https://se.linkedin.com/in/eva-carlström-78295b52
    Skurup, Skåne län, Sverige – ‎Konsult inom sociala sektorn – ‎Stemic Willingness
    Nuvarande. Stemic Willingness. Tidigare. Hörby kommun,; Länsstyrelsen i Skåne,; Håbo kommun. Utbildning. Socialhögskolan i Örebro. Rekommendationer, 1 person har rekommenderat Eva Carlström …

  3. det kan vara manlig elev som anmält med namnet Nathan och den brun vita jaktspanieln har en av Ahlman som heter Linda
    Peter Stenberg Djurförvaltare SKÅNES Länsstyrelsen Blekinge län med Hörby Höganäs kommun SKOLCHEF Eva Carlström djurförvaltare sedan 2011 har gett bilden till Hörby kommun vi lägger till blilden när du sitter med RÖVA bland våra ltd LINDERÖDS GRISAR med FREDRIKSDALS Fredriksdals Friluftsmuseeum fts museum med Minigrisar från CIRKUDS BODIL grisar med spbk Hästar Barbro Bruhn
    Är Bus anmälaren 18 år får den betala hela utryckningen se Brandkåren när de arbetar som Myndigheter och släcker eld samma gäller då för myndighet Länsstyrelsen om de får åka ut på Bus anmälningar plus all avel och uppfödarkostnader ska betalas om Polisen hunnit ta djur utan husrannsakan med länsstyrelsen

    spbk Swedens Direktör med SPBK Hästar SPBK LTD s bankgiro 602-6462 World Health Organization Regional Office for the Western… . Barbro Bruhn Barbro Ingegerd Maria Bruhn
    4 min ·
    Faktiskt är redan ordnat att all BUS anmälan får ersattas av den Familjen som utförde bus anmälan om anmälaren är under 18 år https://www.facebook.com/spbk.international/posts/565992930422250

  4. Floa Smith 11 augusti, 2017 den 09:23 #

    Man kan jo skrive læse breve til deres egene afdeling og se vad de siger om Det
    her kommer nogen mails som skal svare i EU.

    Håber at dette kan være til en hjælp og lad jer ikke spidse af med en formular det tager flere år at komme i gennem med en sag .

    Maria BRIANCHON
    maria.brianchon@ep.europa.eu
    Tiia MUSTONEN
    tiia.mustonen@ep.europa.eu
    Viktor ALMQVIST
    viktor.almqvist@ep.europa.eu
    Sara AHNBORG
    press-sv@ep.europa.eu

    Begynd med dem .Vi syndes nok at disse folk skulle informeres om vad som forgår i dette Skønne Sverige !

  5. Hanne Baron 15 juni, 2017 den 12:56 #

    måske vil du have del af denne liste også http://mobil.andersleander.bloggplatsen.se/2015/12/02/11226525-listan-over-domda-politiker/

  6. forystablogg 11 juni, 2017 den 09:15 #

    I tidningarna beskrivs inspektörerna som djurens räddande änglar.Jag tycker det är viktigt att visa vad ”värdens bästa djurskydd” egentligen sysslar med, vad de i verkligheten prioriterar och lägger resurser på och då prioriteras självklart något annat också bort, exempelvis de livsmedelsproducerande djuren. Och det är du som betalar. Det svenska djurskyddet är ett politiskt korrekt projekt som inte får kritiseras. Att djuren har det bäst räcker inte och när inga misskötta djur hittas så hittar man på egna regler för att motivera sin egen fortsatta anställning. Man prioriterar att åka till personer som man vet har välskötta djur för att man inte gillar ägaren. Stenberg har en lön på drygt 30.000, troligen mer än vad poliserna har. Trots att polisbristen är skriande och allt färre brott klaras upp så anser staten genom Peter Stenberg att detta är ett högre prioriterat uppdrag; att skydda honom mot en ensam kvinna. Stenberg skulle naturligtvis prompt in i mitt hus och se hundarnas liggplats också. Sen skulle han se hundhuset. Till sist ville han in i min snickarbod och jag frågade förstås varför. Jo, folk brukar gömma djur, blev svaret! Så vad drog då Peter Stenberg för slutsats? Jo, han skriver att han anser anmälan är befogad och att han överväger att ge mig vite! För vad? Jo han tycker, ja ni läste rätt, han ”tycker” att hundarnas liggplats i köket är för liten. Han har inte mätt den. Sen förbjuder han mig att använda hundhuset innan jag satt in ”frånluftsdon”. Det ordet fick jag faktiskt slå upp, men enkelt uttryckt är det ett runt hål i väggen. Jag mätte liggplatsen och vilket utrymme som krävs utgående från jordbruksverkets föreskrifter och liggplatsen var fullt tillräcklig med råge. Något ”frånluftsdon” tänker jag inte sätta in då luft kommer genom de två fyrkantiga hundluckorna i väggen, vilket jag också förklarade för Stenberg. Fläkten omsätter 189m3 per timme vilket borde vara tillräckligt för att eliminera kvävningsrisk. Enligt jordbruksverket finns INGA regler alls för fläktar i hundhus. Om alla är där samtidigt motsvarar de viktmässigt en enda hund av medelstor ras (ex en golden).
    Peter Stenberg har gått 2-årig social linje på gymnasiet och har en fil kand i miljö- och hälsoskydd och några tvåpoängskurser i djurskydd. Eva Carström gick 2-årigt lantbruksgymnasium och 1-årig lantmästarutbildning samt har 19 p i djurskydd från Skara.

    • yorkielove 11 juni, 2017 den 01:16 #

      Egna regler helt klart.
      Den anonyma anmälan jag fick gällde att hundarna inte promenerades i koppel på vägen där jag bodde. (Tillfälligt)
      Visserligen togs de ut på tomten, men, enl. anmälaren och lst måste de promeneras i koppel( framför anmälande granne, så denne kan se).
      Räckte inte att jag gick med dem i koppel på skogsstigar eller på vägar runt min ordinarie adress i Torsåker, Sverige.
      Enl. SJV finns inga sådana restriktioner givetvis.
      Hund, som hålles i hundgård permanent ska förstås rastas på annan plats.
      Mina hundar hölls INTE permanent i hundgård och rastades enl. DSL ( varje gång efter att de sovit, ätit, lekt+ många gånger däremellan)
      Dessutom hittade handläggarna 2 ”kissfläckar”, som var märken i korkmattan och som inte gick att skura bort ( eftersom de inte var kissfläckar)
      Hur kan såna okunniga personer få sånt inflytande?

      • forystablogg 11 juni, 2017 den 04:15 #

        Jag vet att du anmäldes t.o.m sedan du flyttat från Sverige!

        • yorkielove 11 juni, 2017 den 06:52 #

          Ja stämmer!
          Samma anonyme anmälare såg inte heller då några hundar, som rastades vare sig på promenad i koppel eller på tomten (eftersom det inte fanns några att rasta där).

  7. Floa Smith 11 juni, 2017 den 01:13 #

    Man kan jo til og med undrer hvad er en normal” Dyrholdning” skal svare til når man ser opslaget her.
    Det vil sige at alle med dyr, kan være i stor Risk for en tømning og tyveri af deres husdyr
    dyr .
    Så længe det ikke er deres interne sjak af folk som de kender eller arbejder samme med og alt dette forgår ude om den normale pædagogiske principper , som skulle være tryghed men ikke forholde sig til i loven , Det vil sige, Som det eneste samfund i EU har Sverige nægte folk deres Retskendelse og anvender sig af fysisk vold for at få i gennem deres mål på den mest beskidte måde ,Og hvis de finder dette nødvendigt også som vi Udtrykt med andre ord ,Har Svenske Staten (inklusiv de lokale støttegrupper af aktvister og veganer – anonyme stikker ) Taget sig monopol på Ulovligt omgang med almenenlig go skik at tilse dyr i deres hjem ude en kendelse ,men i stedet stjæle fra folket ,

    Og politiet har tage en monopol på at slå folket i gulvet og nægte dem hørelse i indstandsen da de arbejder tæt samme med deres egen indstanser og ved om at folk der stille deres klage til dem aldrig få dem i gennem fordi Politiet medvirker til krænkelse af hus freden .!

    Så kan man jo godt forstå at Det går strygende med at stjæle fra folket i gennem De mange åren ,der er skrevet om her på bloggen !

    Det er jo rat så åbenlyst , For at sige det lige ud ,så sabotage politiets dette værk med lovpligtige arbejdes etisk- altså Ulovligt , og gør det umuligt for borgeren at klare over deres internt lovovertrædelser .
    og alt dette sker, ude at det berør deres (stillinger samt deres tjeneste ansvar ) Det er ufatteligt at læse sig frem til .

    Der er helt enkel ingen konsekvenser for deres medvirken til planlagt indbrud og tyveri og bedrag i folks hjem .

    Man kan godt finder det patetisk og fuldstændigt ude af proportioner at i er nægtet jeres ytringsfrihed og jeres frihedsrettigheder i Sverige et af EU tørste omtalte lande
    og at det er så vanskeligt at gøre indsigelser i de korrekte indstandser for at folket bliver krænke med deres private ejendomsret!!
    Igrunden burde dette jo sendes til International Commission of Jurists (ICJ) og Institut for Menneskerettigheder (IMR)

  8. Hanne Baron 10 juni, 2017 den 06:24 #

    Undskyld Men vad har Dette med Tilsyn at gøre ,at gennemgå vær individ på den specifikke udregne måde .

    Når man kan se at disse hunde er yderes velplejet så vad vil de opnå der .

    Et tilsyn skal være neutralt ,venligt og forgår objektivt .

    Det ser ud som en tilskrivningen for en ny planeret aktion ,så de har deres personlige oplysningen på vær fin hund , som de tager oplysninger på .
    Man få virkelig have is i maven for at klare denne krænkelse i privatlivet og være forulempet i eget hjem ..

    • forystablogg 10 juni, 2017 den 09:58 #

      Om det hade varit någon annan än mig så hade de förstås inte åkt ut alls och i synnerhet inte med poliser utan bara på sin höjd skrivit ett brev. Men eftersom jag skriver bloggen så måste de ta varje chans att trakassera mig och polis har de med som ren maktdemonstration.

      • Aina = BUUUU 11 juni, 2017 den 03:40 #

        Jag kontaktade en djurtjuvspolis angående mitt ärende och hon sa ”nu ska du väl ut på bloggarna och skriva”. ”Ja, det ska jag!” blev mitt svar.

        Dags att dessa löss, som låtsas vara rättfärdiga och hederliga, avslöjas. Polisen släpar sig skamlöst hem till privatpersoner i djurärenden. De som jämt påstår sig ha dåligt med resurser när de ska ta itu med riktiga brott, ni vet mord, våldtäkter, rån m.m.

  9. Solveig 10 juni, 2017 den 11:14 #

    Av ”gammal vana” kollade jag upp anmälarens fb. Där fanns en bild som säkert kan förklara en del, lätt tolkat till typ… ”du kan inte hjälpa, vi är galna”, alltså ett erkännande till att det inte står rätt till.

    • Usch 12 juni, 2017 den 05:38 #

      Då är det kanske dags att anmäla galningarna så att de omhändertas.

  10. Floa Smith 10 juni, 2017 den 11:13 #

    Ja, Du kære Blogge udgiver .
    Der kan man se sig nye udfordringer og en stor fed indkomst , interessen for dine fine små hunde er i høj værdi , blandt disse spotter for en kriminel indsats ,som vil tjene mange gode pengen ,på en ny avl efter disse ,når rette tid er for at tag indhug din ejendom
    Og man har vel ikke glemt den Danske opdrætter som fik ulovligt stjålet sine dyr ude underlag til Staten , hvor disse hunde man stjal var hele livet for denne menneske og var i høj værdi klasse , jeg har se disse dokumenter og er total mundlam , så mund ikke man har har set samme fidus her hos dig !
    Det er et farligt land at opholde sig med dyr i forstår man jo efter alle dine blog indlæge, Endnu mere urealistisk at Statens undersotter kan vedholden en så kontrol uden en Juridisk ret til deres tilsyn ,Set ud fra omverden .og det man har læst i loven
    Se nu at få fjernet dine fine liv ,inde de er væk for altid ,for det må klart være dette de gå efter , altså et interessant Mål for også at tage viljen for at bevis ret og vrang for os andre på din fantastisk blog !

    • Aina = BUUUU 11 juni, 2017 den 03:46 #

      Ja, pengar handlar det absolut om. Sen gillar de förstås att trakassera en när de vet att man inte vill finansiera dem och när de vet att man hatar dem.

      Angivaren beter sig som slödder. Hoppas att hon kommer att dö snart så att hon inte får möjligheten att hoppa på någon svagare.

  11. Skuggan 10 juni, 2017 den 08:28 #

    När man vill bli djurskyddskontrollant så är det ju en fjäder i hatten om man har någon anmälan att referera till så att man inte avviker från de normala normerna som Länsstyrelsen själva använder sig av. Det har vi ju konstaterat ett par ggr att kontrollanterna själva gör anmälningar för att förhoppningsvis samla ihop tre föreläggande och uppfylla lögnen för ett djurförbud som aldrig ifrågasätts av dumstolen. Peter Stenberg själv kontakta Polisen i Karlskrona och påstod att en viss person hade Kaniner och Höns i sin privata bostad vilket ledde till en olaglig husrannsakan gjord av två polis tjänstemän som enligt vice chefsåklagare gällande interna utredningar konstaterade. Men när tjänstemän blir ertappade med fingrarna i syltburken så är vi inte lika inför lagen ! Då heter det ringa brott medans du som vanlig medborgare hade blivit dömd för denna gärning. Så fungerar den svenska tjänsteman. diktaturen som enligt dagens juridik skall gå kurs i mänskliga rättigheter. Precis som detta skulle hjälpa i den här svenska diktaturen ? Finns bara ett ord gällande det som kallas för Världen Bästa Djurskydd. Skandal och myndighets övergrepp på enskilda medborgare.

  12. Chris 9 juni, 2017 den 10:40 #

    Enda sättet att få bukt med dessa okynnesanmälningar är att anmälaren dels inte får vara anonym (vilket hon iofs inte var i detta fall) dels att det förs in i ett register varje gång de anmäler där anmälarens data skrivs in precis som det idag görs på den som anmäls, även detta ska gå under offentlighetsprincipen precis som de som blir anmälda, där vem som helst kan ta ut hela ärendet med foton osv och läsa ska det också gå att se vem som anmäler samt om det var befogad eller obefogat. Eller så får det helt enkelt vara sekretessbelagt för båda under utredningen (som hos polisen).
    Efter upprepande obefogade anmälningar ska densamme åläggas straffavgift och utredas och ifrågasättas om motivet. Det är ju brottsligt att stalka någon, likväl att kränka, förfölja, begå falsk tillvitelse osv. Samt att dessa ondsinta personer utnyttjar samhällets resurser för sin egen agenda.
    Vi måste få slut på att det finns så många som använder djurskyddet som ”vapen” mot någon de vill illa. Det handlar inte ett dugg om djurskydd längre utan om att myndigheter har gett galningar ett effektivt vapen mot folk de ogillar av olika anledningar.
    När över 50% (enl.LS själva) är okynnesanmälningar är det dags att göra något åt det! Vi har inte råd att lägga dessa resurser på galet folks sjuka läggning!
    LS får börja jobba med de som de ska istället för att släpa runt på polisens resurser och ägna sig åt lyssna på skitsnack.
    Där det verkligen behövs verkar de ändå ha en fenomenal förmåga att ha missa det.
    Dagens ”djurskydd” har gått helt över styr och nyttjas inte som det var menat.
    För jäkligt att se att LS tar med sig polis som i detta fall, hoppas nu ingen sönderslagen/våldtagen kvinna eller rånad butik fick stryka på foten nu bara för att LS inte klara sitt ”uppdrag” på egen hand. Bedrövligt!

    • forystablogg 10 juni, 2017 den 07:08 #

      Flickebarnet var visst anonymt! Hon skrev en anonym webbanmälan på blanketten som finns på länsstyrelsens hemsida. Länsstyrelserna uppmuntrar själva till anonyma anmälningar och det vill de ha även fortsättningsvis eftersom de själva också gör sådana. Deras upplägg är att punktbevaka vissa personer som de lägger ner oerhörda resurser på att trakassera. Det var jag som förstod av texten vem hon var och hon erkände när hon blev konfronterad. Sådana här fega människor är alltid anonyma. De finns var du minst anar och följden blir att du till sist inte litar på någon. Inte ens dina bästa vänner!

      • Fina Axelina 10 juni, 2017 den 11:04 #

        Med sådana vänner behöver man inga fiender. Har tyvärr fått erfara liknande personer.

    • yorkielove 10 juni, 2017 den 10:46 #

      Låter egentligen självklart att det borde vara så.
      Men så länge media enbart visar lst’s ” sanning” och framställer oss som djurplågare, har vi ingen chans att få gehör.
      Alltså måste vi få media att se och ge oss möjlighet att visa vår syn och de fakta, som lst medvetet tappat.

  13. Kristina von Heland 9 juni, 2017 den 09:54 #

    Jag tog inte emot praktikanter från en lantbruksskola efter att i flera år varit en av gårdarna i Sörmland som haft dem regelmässigt. Varför? Därför att de blev okunnigare för varje år som gick. De skulle ha djurpraktik men det tog för lång tid helt enkelt. Dessutom vill man inte ha så okunniga människor runt sina djur då olycksrisken ökar. Det är svårt att få ut dem i praktisk djurskötsel, de ringde och försökte från skolan men jag och många med mig ville inte längre.

  14. yorkielove 9 juni, 2017 den 05:29 #

    Såna ”gulliga” typer det finns!
    Hoppas att Peter och Rosita inte svalde den historien!

  15. Fina Axelina 9 juni, 2017 den 05:22 #

    Vilken äcklig ung tjej!

    • elisabeth 10 juni, 2017 den 07:46 #

      En riktig subba är anmälaren. Anmäla andra när hon själv inte klarar sina egna djur fy fan ruttna människa såna som hon ska inte ha djur ge henne djurförbud det förtjänar hon.

Lämna en kommentar