We´re coming to take you away ha ha, hi hi, ho ho to the funny farm…

22 Dec

 

astrids_julblogg-1

Vargen raskar över isen,

inspektören överraskar grisen

Får jag lov, får jag lov

att sjunga länsstyrelsens visa.

Så här gör … osv. (Valfria rörelser! Klicka för större bild!)

Polisen vet vi inget gör

om inte sköldpaddan hotar dö,

Får jag lov, får jag lov

att sjunga polisernas visa.

Förvaltningsrätten skriver att

du är för dum för att ha katt

Får jag lov, får jag lov

att sjunga domstolens visa.

Djurambulansen kommer strax

om du hittat en vilsen tax

Får jag lov, får jag lov

att sjunga djurräddarnas visa.

Inbrott får du om din granne tror

att du i hemmet hyser kor

Får jag lov, får jag lov

att sjunga angivarnas visa.

Djurförbudet får du med i graven

På han som gav det ställs ej samma kraven

Får jag lov, får jag lov

att sjunga tjänstemannens visa

I Sverige är vi bäst på djurvälfärden

Tomma gapar alla gärden

Får jag lov, får jag lov

att sjunga lagstiftarens visa.

Hundra tusen kostar skatten

när svenska staten räddar katten

Får jag lov, får jag lov

att sjunga skattmasens visa.

Enda farmen som blir kvar

blir den som tar dig i förvar

Får jag lov, får jag lov

att sjunga rättshaveristens visa.

God Jul!

14 svar to “We´re coming to take you away ha ha, hi hi, ho ho to the funny farm…”

  1. Eva 30 december, 2016 den 09:04 #

    Någon som vet vad som händer med allas vår Djurambulansen i Skåne?

  2. AMD 26 december, 2016 den 09:40 #

    Jag hittade ingen vers om det verkliga lidandet i ex-vis Turkiet och i koscher- och halalslakterier.

    • nimby 28 december, 2016 den 04:50 #

      Det lidande som är förbjudet i Sverige men som går alldeles utmärkt att ta del av och finansiera genom att importera produkter från de plågade djuren i de aktuella länderna. Det uppmuntras även att exportera levande djur till de länderna. Kära Skitsverige visar på äkta hyckleri.

      • AMD 30 december, 2016 den 11:11 #

        Bra talat!

  3. ajxn 25 december, 2016 den 07:26 #

    ”Kul” att du tar djurmisshandlare i försvar. Som den i Sandvikens kommun som har någon stand mellan 50-100 katter.
    Som tar en påkörd katt med sprucken buk och lägger på logenb, istf att lånar ut en klubba/yxa för att avliva den.
    Så gräver ner isländningar som förmodat självdött på åkern.
    Som har isländningar i sitt stall som har hovar som är decemeterlånga och får huka sig i taket, eftersom de står på högar av hästdynga.

    Detta eftersom det är svårt att ingripa mot den djurplågaren.

    Men jo, världen är ju så enklel för er. Djurägaren har ju alltid rätt, den jag nämnde ovan…

    Ja, det är sant, det jag beskriver ovan.

    God Jul…

    • flisflisan 25 december, 2016 den 10:01 #

      spy din galla nån annan stans

    • AMD 26 december, 2016 den 09:44 #

      Hemskt det du beskriver, men det försvarar inte alla övergrepp mot oskyldiga värnlösa djur och deras ägare som lst-erna också gör sig skyldiga till.

    • forystablogg 27 december, 2016 den 05:23 #

      ”om tar en påkörd katt med sprucken buk och lägger på logenb, istf att lånar ut en klubba/yxa för att avliva den.
      Så gräver ner isländningar som förmodat självdött på åkern.
      Som har isländningar i sitt stall som har hovar som är decemeterlånga och får huka sig i taket, eftersom de står på högar av hästdynga.”

      Om du lär dig stava kanske jag får lättare att förstå vad du vill ha sagt.
      Det kanske är ”nysvenska” men jag är så gammalmodig.

    • nimby 27 december, 2016 den 05:49 #

      Denna blogg fokuserar på djurägare som blivit bestulna. Vill du gotta dig med de dina så bör du vända dig till staten tjuven – de som smutskastar, förödmjukar, rånar, misshandlar och utpressar djurägarna.

    • Kristina von Heland 28 december, 2016 den 11:01 #

      Det är ju precis tvärtom! Många av oss vill att en myndighet ska göra sitt jobb. Inom denna del med djurinspektion åker de-i många fall av personliga orsaker-och då hinner de inte med sina lagenliga inspektioner. Det är det som vi kritiserar. Kolla statistiken som ger vid handen att över 50% av alla anonyma anm är utan grund. Förr var det jakt och vägsamfälligheter som ledde till grannosämja. Nu kan det vara en bonde som stör då man sitter och harvar, då det luktar skit vis spridning. Att katten skiter i ens rabatter. Det finns en arbetsuppgift som är att regelbundet kolla en del större anläggningar och det görs inte i tex Skåne så dessa ”djurens hjältar” lämnar många djur åt sitt öde och utredningarna sker utan att prövas i domstolar och då bryter Sverige mot FN och EU stadgan samtidigt som djuren lämnas åt sitt öde pga personliga vendettor. Det är vad som driver oss som protesterar. Sverige är ingen rättsstat längre

  4. flisflisan 22 december, 2016 den 10:46 #

    tack astrid du är helt otrolig det är du som gör att alla orkar, önskar dej och alla andra här på sidan o vänner en God-JUL& Gott NYTT ÅR

  5. Celia Sager 22 december, 2016 den 07:58 #

    Rustad, rak och pansarsluten gick jag fram,
    men av dem blev gången bruten,
    ej av skam,
    Jag vill bryta deras vapen,
    ord och sköld,
    All den hårda fiendskapen var min köld.
    Mäktig är vår starka vilja,
    mer än järn,
    fram ur hjärtat drivet utan värn,
    Våren gryr i vinterns trakter där jag frös,
    Jag ska möta deras makter
    vapenlös.

    Tack snälla Astrid för allt stöd!
    Önskar dig och alla andra God Jul & Gott Nytt År!
    Celia

    • forystablogg 22 december, 2016 den 08:07 #

      Tack detsamma!

    • AMD 28 december, 2016 den 11:21 #

      Ja, under 2017, då kör vi! 🙂

      Om vi orkar … 😛

Kommentera

