Familjeföretaget Fel och Fusk

28 Nov

Detta är berättelsen om lilla spetsen Frida. Hon föddes i maj 2008 i Ungern. Hon är alltså nu 7½ år. Senast registrerade ägare är en Pia Smith i Danmark. Sedan har hon hamnat hos en man, Jörgen, i Malmö. Den 11 juli påstår en Emelie att hon och hennes pojkvän sett Jörgen sparka på Frida på Gustav Adolfs torg och bestämmer sig för att ta  med sig hunden hem och anmäler ägaren. Hon tar henne  enligt egen utsago till en veterinär som säger att hunden är ”förkyld”, ovårdad och behöver avmaskas. Emelie säger till polisen att att tänderna är ”ruttna”, Frida har operationsärr och har troligen haft valpar. Åldern uppskattas till 5-7 år. Jörgen gör en motanmälan för stöld. Två dagar senare upprättar polisen ett beslut om omhändertagande och Frida hämtas samma kväll av Hilda  på Djurambulansen i Skåne AB.

Lex och FridaDen 24 juli delas en efterlysning på Jörgens två hundar på Missing Dog Skåne. Den ena är Frida, den andra är Lex. Han har plockas upp redan den 22 juni och lämnas i på Rättscentrum och hamnar samma dag på SPCA. Hundarna går tillsammans på SPCA.

LexDen 29 juni annonserar Djurambulansen ut Lex på Facebooksidan Upphittade djur. Han påstås ha hittats den 24 juni vilket alltså inte är sant. Han har redan suttit på SPCA en hel vecka utan att Djurambulansen försökt hitta ägaren.

upphittade djur 30juli

upphittade djur 31juli

Folk försöker kontakta Djurambulansen men utan resultat. Den 1 juli är Lex fortfarande utannonserad på Upphittade Djur. Likasom den 28 juli. Till polis och länsstyrelse säger man att det är Jörgen som det inte går att få tag på.

lex28 juli

Elsa-Pia1

Ägarförhållanden skall utredas och även ifall Frida är vanvårdad enligt det utlåtande av Djurambulansens veterinär Elsa-Pia Ehrenpris som görs den 13 juli. Elsa-Pia är numera skriven på Västarp i Örkelljunga där SPCA också huserar, liksom det företag Vet care Sweden AB som hon startade för ett år sedan med dottern.

Elsa-Pia2I detta första intyg beskriver Elsa-Pia Frida som 4+ år, omplaceringsbar om tänderna blir åtgärdade snarast. Hon skriver inte under i sitt företags namn utan som SPCA.

Av någon anledning ”glömmer” polisen att underställa länsstyrelsen beslutet. Det sker en hel månad senare den 12 augusti. Under tiden tickar uppstallningskostnaden på Djurambulansen/SPCA med 250:- per hund och dag.

Den 17 och 18 augusti har hundägaren kontakt med Ann Sjöholm på länsstyrelsen. Han säger då att Lex är efterlyst på Facebook. Lex är inte veterinärundersökt men anses inte vara i dåligt skick. Fridas ålder uppger han till 7-8 år.

Lars Henriksson är pensionär och får se annonsen på Lex och meddelar sitt intresse. När han kommer till SPCA får han beskedet att det är Frida han skall få köpa.

Lars

tandsaneradDen 18 augusti meddelar Djurambulansen/SPCA till länsstyrelsen att Frida är munsanerad. Det stämmer tydligen inte eftersom Lars 9 dagar senare får besked att hon skall bli munsanerad. Veterinären Elsa-Pia skulle ta bort tandsten och besiktiga Frida.  Den 27 augusti kunde Lars hämta Frida.

Elsa-Pia3Det nya protokollet är daterat den 27 augusti. Då påstår Elsa-Pia igen att Frida är munsanerad och skriver mycket ”pigg och sund liten hund”. Mer än en månad senare nämner hon alltså inte det första intyget och ingen förklaring ges varför, trots att Elsa-Pia själv skrev att Frida skulle munsaneras ”snarast”, hon inte blivit behandlad. Djurambulansen har då inkasserat 13.000:- på Frida. Anledningen till att omhändertagandet kvarstod var att Jörgen inte hade råd med munsaneringen.

Frida har sedan skänkts av Djurambulansen (”överlåtits”) till SPCA (dvs till sig själva) som i sin tur säljer Frida till Lars för 2.000:-. Elsa-Pia tar ytterligare 2.000:- för besiktning och ”munsanering”.

kvittoEn ”volontär” Elin, lämnar ut hunden  till Lars. Inget namn står på kvittot, bara SPCA. Moms är inkluderat men SPCA redovisar ingen moms enligt Skatteverket. Det finns inte heller något datum eller exempelvis chipnummer.

kvitto 2På ett annat ”kvitto” står Djurambulansen som säljare. Djuret säljes i ”befintligt skick” och man fritar sig från ansvar.

Lars tycker inte Frida är frisk utan känner sig lurad. Hon har problem med att äta vilket inte är så konstigt. Lars tar henne till en annan veterinär.

vet ÅlundDen 28 oktober konstateras att Frida inte alls är munsanerad utan problemen som fanns redan den 11 juni kvarstår. Lars har lagt ner mycket pengar i veterinärvård.

Han kontaktar Djurambulansens ägare Mikael Gustavsson som skyller på Elsa-Pia.

inget med EP att göraMicke förnekar att Djurambulansen/SPCA har något med Elsa-Pia att göra.

Till HD säger han:

– Det har kommit fram flera ärenden under en kort tid och vi anlitar inte henne mer efter att detta uppdagats.

Så nu kanske Elsa-Pia måste flytta igen.

– Andra gången jag besiktigar hunden är hon vidgjord av mig och då är hon pigg. Jag tog bort de tänder som var dåliga och sen var hunden bra, säger Elsa-Pia Ehrenpris till Helsingborgs Dagblad.

– I intyget skriver man det man ser och inte det man inte ser. Sen har ägaren fått information om att det kan vara såhär med små hundar, säger Elsa-Pia.

Sk-tsnack säger jag. En hund går inte från fina tänder till katastrof på några veckor. Det tror inte heller den andra veterinären på. Den här hunden har troligen inte fått någon som helst tandvård på flera år.

djurskyddsföreningJörgen fick inte tillbaka Lex heller. Han liksom Frida annonserades ut genom Malmö Djurskyddsförening som nu lovat stå för Fridas tandvård. Det är en ideell förening som har samma adress som Öresunds veterinärklinik som 2014 hade en omsättning på över 16 miljoner. Enligt obekräftade uppgifter betalar Djurskyddsföreningen till Djurambulansen varje månad. Alltså: En ideell förening betalar för att annonsera ut en annan ideell förenings djur. Den första har samma adress som ett AB med miljonomsättning och den andra ägs av ett AB också med miljonomsättning och ger sig självt djuren. Djuren inbringar först tiotusentals kronor som betalas av polisen och går till Djurambulansen. Intäkten från djurförsäljningen går till SPCA som tigger pengar till djurens vård och uppehälle av allmänheten, liksom Djurskyddsföreningen gör för samma djur. Red ut det den som kan.

138 svar to “Familjeföretaget Fel och Fusk”

  1. Lene 12 februari, 2016 den 01:48 #

    Nu måste jag bara kolla läget här…
    Vollentären Elin har skrivit under djurambulansens papper…(?)
    Det är då samma Elin som jobbar på länsstyrelsen och skrivit under pappret i inlägget 30 maj 2015, eller har jag missat något?

  2. Nisse 7 december, 2015 den 09:47 #

    Här har Astrid tydligen trampat på en mycket ömmande tå hos Micke Gustavsson. Det framgår klart o tydligt när hans bundsförvanter idoget försöker få ner bloggens siffror och påstår att det inte är sant. Det är redan bevisat att inlägget är sant, handlingarna och sedan responsen från Mickes kompisar talar sitt tydliga språk. Bra Astrid, en eloge till dig för du visar sanningen!

    • Lars Henriksson 7 december, 2015 den 11:33 #

      Ja det har hon alla dom som står på Mikes sida är tydligen djur plågare o han ser bara pengar såna ska inte ha sådant jobb

  3. Lars Henriksson 6 december, 2015 den 02:18 #

    Nu är det slut pratat om Frida på denna blogg inte ett ord till

  4. Sakkunnig 6 december, 2015 den 07:15 #

    https://sv-se.facebook.com/Djurambulansen-i-Sk%C3%A5ne-AB-361038750584254/

    Inlägg från 29 november 2015 och 2 december 2015.

    Omhändertaganden av hästar som påstås ha varit övergivna. Hur kan detta komma sig?

    • Silvana kindberg 6 december, 2015 den 11:14 #

      Funderar på vem som har rakat hästen över revbenen o länd,och i vilket syfte.

    • Undrande 6 december, 2015 den 12:32 #

      Vi som inte är facebook-medlemmar kan inte se något i länken. Kan du skriva mer utförligt vad det handlar om, tack.

      • Lars Henriksson 6 december, 2015 den 12:42 #

        Du kan gå in på min hemsida så ska jag skriva vad det handla om tommy.henrikssonl52@gmail.com

      • silvana kindberg 6 december, 2015 den 04:31 #

        Om hästen var i så bedrövligt skick att hästen måste rakas/klippas på vissa delar av kroppen hade en oklippt häst visasts.
        Hästen på bilden är tunn,men varför hästen klippts/rakats och fotats för att framhäva revbenen samt höftknöl kan bara den som gjort det svara på.

  5. forystablogg 4 december, 2015 den 05:01 #

    Över 3 500 visningar. Populärt ämne.

    • Lars Henriksson 5 december, 2015 den 04:12 #

      En sak vill jag tacka Elsa-Pia före detta SPCA för att du är en sån jävla dålig veterinär för hade du kunnat se att Frida inte varit 3-4 år utan 7-8 så hade ni avlivat henne så kanske det är bra att vara så jävla dålig

      • Katarina 6 december, 2015 den 11:05 #

        Varför tror du Frida skulle avlivas om hennes ålder varit 7-8 år? Det ör ju en pigg liten dam, och hon är inte den älsda hunden som placerats om från SPCA. Och är du så missnöjd med situationen lämna tillbaks Frida och köp dig en valp. Så kan Frida få komma till ett hem utan så mycke hat som du spottar ur dig. Ska du hålla på och älta detta i evigheter så tror inte jag du är det rätta hemmet för en hund som kommer från en orolig bakrund som Fridas.

        • Lars Henriksson 6 december, 2015 den 11:52 #

          Vad fan sitter du o kräker av dig läs för helvete vad jag skriver dom skadorna hon hade du har inte läst detta det är vad jag trodde o hur fan vet du hur jag är så sitt inte o anklaga mig att inte jag tar hand om Frida jag blir så förbannad på såna anklagelse . Jag blir så jävla missnöjd av såna som du

        • forystablogg 6 december, 2015 den 08:09 #

          Det handlar varken om Lasse eller Frida utan om oärlighet från Djurambulansen och deras veterinärs sida.

      • Undrande 7 december, 2015 den 10:38 #

        Hon är inte den enda veterinären som suger när det gäller att åldersbestämma djur. Min katt beskrev de som ett år gammal medan hon i själva verket var flera år äldre.

        Kanske de uppger att djuren är mycket yngre för att hälarna lättare ska finna köpare?!

        • Lars Henriksson 7 december, 2015 den 11:36 #

          Bara Mike får in pengar så skiter dom i djuren

    • Lars Henriksson 5 december, 2015 den 04:18 #

      Vad ska han försvara allt som skrivs om SPCA är sant så lägg ner ditt snack du gör dig bara till ett idiot här på denna blogg

    • Undrande 5 december, 2015 den 12:14 #

      Om alla skulle tycka likadant så skulle det nog inte bli lika många visningar så du får nog ta åt dig en bit av äran på den punkten. Faktiskt.

      • Lars Henriksson 5 december, 2015 den 12:39 #

        Håller med men som vissa skriver dom håller sig inte till det som var avsätt sen ska alla få ha sin åsikt

  6. Lars Henriksson 4 december, 2015 den 01:26 #

    Det ända jag kräver av SPCA Mike Gustavsson att han ska ta sitt ansvar o betala tillbaks dom pengar jag betalt för Frida

    • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 02:40 #

      äntligen en öppning tack vederbörande för ett givande samtal

      • Undrande 4 december, 2015 den 04:09 #

        Har problemet löst sig för dig nu?

        • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 04:29 #

          En öppning i dag jag får skriva mer om det nästa vecka kan inte säga mer i dag det är känsligt i dag

  7. Lars Henriksson 4 december, 2015 den 07:36 #

    Hade det varit att man skulle skriva sitt namn på denna blogg så hade det inte varit många som hade skrevet här jag tycker att vissa bara skriver massa skit ja tycker att det är bra att Astrid gör som hon gör för det är alla ni som snackar massa skit om henne som har inte rent mjöl sen tycker jag att ni som inte tycker om vad Astrid skriver varför är ni då inne o läser vad hon skriver. Nä ni är väl vuxna människor hoppas jag

    • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 07:47 #

      Ett tillägg ni får gärna skriva på min mail med då får ni skriva ert namn tommy.henrikssonl52@gmail.com ni är välkommna

  8. Al Capone 4 december, 2015 den 01:46 #

    Helge vi bevisar inget för dig ! Djurambulansen får svara för sina brott i domstol. Vem du är bekymrar inte någon överhuvudtaget.

  9. MF 3 december, 2015 den 10:19 #

    Sluta lek med gilla-knappen nu, Emil. Du kan inte vara kvar på dagis-nivån hela livet.

    • MF 4 december, 2015 den 12:12 #

      Har du inte upptäckt ännu att den här bloggen handlar om felaktigheter i djurskyddet så är du ganska blind.
      Är du oskyldigt uthängd så är det verkligen tråkigt men du verkar vara ganska kompis med de s k ”djurskyddarna” vilket avslöjar det mesta om dig.
      Men det betyder inte att jag tror att din granne är guds bästa barn. Det är Astrids mest tveksamma avslöjande hittills.

    • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 05:35 #

      Jag tycker du ska läsa min artikel som var inne i HD så kanske du fattar det Du kanske tror att jag ljuger när det har gått så långt att Polisen ljuger o att länsstyrelsen bara ringer till SPCA o frågar om Frida är ve jord o dom säger att det är hon dom åker inte ut o kollar det det kallar jag för bristande djurhållning. Sen med att skriva sitt namn är bar för har man rent mjöl så vad gör det om någon har roligt.Sen att du skriver nazister o våldtäktsmän det hör inte hemma här Det du skriver o dit inlägg hör inte hemma här

  10. MF 3 december, 2015 den 08:56 #

    Eller Arne Hegerfors?
    Jag tror att jag gillar originalet bättre.

  11. flisan 3 december, 2015 den 07:42 #

    ”citat från helge” Jag anser att det måste bemötas. De som skriver här är alla hopplösa fall, men intet ont anande personer som kommer hit via a Facebook-länk kan gärna få en chans att se sanningen här.”

    så du känner till alla här då eller?hur kan det komma sig att du kan med säkerhet skriva detta?känner du alla bakom namnen? jag vet att mej känner du absolut inte, jag undanber mej dessa komentarer och skitsnack från din sida, ditt uppförande säger mej att du är en stor skit.det måste vara någe allvarligt fel på dej, när du kan med säkerhet säga att alla här ä hopplösa fall,
    ursäkta ni andra jag blev så förbannad så jag skrev ”dålig svenska”

  12. Roland Andersson 3 december, 2015 den 01:34 #

    De är skrämmande att läsa din kommentar. När myndighetspersoner som är satta för att upprätthålla lag och ordning går in i privata hem och tar för sig vad dom vill, är de magsarkt av Helge att nämna narzister (har inte satt mig in i bakgrunden till detta) men de tillvägagångsätt som nu utspelar sig är i sanningens namn att jämnföra med starten på judeförföljelsen när man kunde med lagens hjälp överta hem och hus. I mitt fall har de stulets både material och barnbarnens djur, p.g.a. att en hyresgäst misskött sina djur vilket han har gjort. Jag bor inte ens här. De är fegt och omoraliskt att ge sig på en kvinna som har kurage och vågar säga sanningen i detta fördjugna sammhälle. Du tycker väl att de är rätt att röva bort barn som t.x. i Marks kommun. Om barn blev bortrövade från sina föräldrar av förövare skulle de med all rätt bli en allmän uppståndelse, och alla skulle bli upprörda för barnens situvation. I mark blev de en reaktion, men inte mer sett ur barnens perspektiv, vad är skilnaden?Vi har fått rätt i förvaltningsrätten men eftersom polisen är hälare, vad hjälper de djuren. Tro inte att en stor papegoja med hög inteligensnyvå inte kan längta? Då skall du hålla dig borta från denna blogg då de handlar om djurskydd. Hade vi haft mer kvinnor som Astrid, hade vårt sammhälle sett anorlunda ut. De enda som onskan behöver är att godheten tiger. När tjänstemän gör pengar på stöld med polisens hjälp, har de gått över gränsen. Titta dig i spegeln och kalla aldrig ärligt folk för nötter, de är bara löjligt. Om du viste vad jag har för fakta, så är de bäst att inte kommentera med mig för jag utgår ifrån att du lever på systemet. Däremot skulle jag gärna göra en interjuv med dig för min kommande bok, om du kan tänka dig svara i ditt egen namn i boken.
    Sist TACK! ASTRID! Du är en pärla och ett hopp för våra barns framtid.

  13. på djurens sida 2 december, 2015 den 03:13 #

    Ska vi koncentrera oss på fallet Frida och få det utrett ordentligt.
    Det är bevisat att Frida kom in i Juni och att hon omgående blev besiktigad av veterinär.
    Där konstateras alla problem Frida har och att hon är 7-8 år.
    Hon sätts i förvar och börjar ticka pengar.
    Veterinären påstår sedan att Frida är vidgjord, trots att hon bevisligen inte är det, varför ?
    Är det på order från högre ort som veterinären inte gör det som behövs med Frida ?
    Varför ljuger veterinären om att det är gjort vid utlämningen ?
    Hon ljuger också om Fridas ålder, denna finns tydligt dokumenterad både i handlingar från polis och Länsstyrelsen.
    Lars kontaktar spca för att ta hand om en hund men det är djursskyddsföreningen i Malmö som lägger ut på sin hemsida att de har ordnat detta omhändertagande, varför ?

    • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 04:40 #

      Det ju det jag säger hela tiden att Mike har ett finge med detta ärende att göra. Det var Malmö som ringde mig för SPCA hade ringt till dom att jag ville ha en hund. Sen är allting så fel det kan bli men det är inte slut med det sen ljuger Polisen med o Mike med o Elsa-Pia alla ljuger varför vet jag inte. Kan det vara att dom är rövhål mest troligt

      • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 07:02 #

        En sak undra jag över när ja skulle göra en Polis anmälan så ville inte dom göra det för detta är bedrägeri sa jag men dom ville inte ta upp en anmälan. Men där är fler vägar o det tänker jag ta för dom ska inte komma undan Men jag kan meddela att Frida är på bättrings vägen så jag kan ha henne några år till hade hon varit som dom sa så hade jag haft henne längre

        • Diana J 2 december, 2015 den 09:12 #

          Polisen måste ta anmälningar, de får inte neka.

          • MF 3 december, 2015 den 01:15 #

            Kanske det. Men de har en stor och rymlig papperskorg.

          • Lars Henriksson 3 december, 2015 den 03:17 #

            Det gjorde dom o hänvisade mig att gå till konsumentverket

            • MF 3 december, 2015 den 10:35 #

              Och konsumentverket hänvisar till polisen eller din undersökningsplikt?
              De håller alla varandra om ryggen och lyfter inte ett finger för att hjälpa vanligt hederligt folk.

          • Undrande 3 december, 2015 den 03:54 #

            Diana J…

            Det kanske är så, som du skriver, men det är ett faktum att de inte tar emot anmälningar alla gånger.

            Lars Henriksson vittnar om detta och även en vän till mig har varit med om det. Det handlar om snutar och ej poliser ty den senare gruppen är rättfärdiga och snutar är det icke.

            Man ska också komma ihåg att kårandan är stark.

            • Lars Henriksson 3 december, 2015 den 04:26 #

              Ja vi får väl se ur starka dom är

        • Sven 3 december, 2015 den 04:35 #

          Har själv blivit HANDGRIPLIGEN utslängd från polisstationen i Ystad, när jag ville göra en polisanmälan.

          • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 07:01 #

            Vi har fel namn där finns många idioter som inte skulle vara Poliser

          • Skenet bedrar 4 december, 2015 den 09:34 #

            Jag har också blivit utslängd, fast det var när jag skulle anmäla inbrott så det gäller nog inte specifikt för djurskydd. Numera har polismyndigheten fått direktiv att inte utreda inbrott på landsbygden eftersom man har andra arbetsuppgifter. Propsar man på att brott skall utredas betraktas det som hot mot tjänsteman eller förhindrande av annan viktig myndighetsutövning. Det social-liberala experimentet i Sverige som inleddes för femtio år sedan börjar nu visa resultat.

    • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 05:44 #

      Nä det är inte viktigt det är viktigare att kasta skit på var andra fan går ni i skolan eller så skriv om era upplevelse som ni möt angående om djur denna sida handlar om det

  14. forystablogg 2 december, 2015 den 08:41 #

    Jag tycker inte man ska tjäna pengar på att ta andras djur. Vill staten hjälpa djur finns det bättre sätt och billigare. Petra Borg sitter och skriver ut tusentals fakturor på 10-tusentals, 100-tusentals och tom miljontals kronor. Den som inte har råd att sköta en hunds tänder klarar verkligen inte att få en faktura på 13.000:- men det tänkte du väl inte på. Bemöt gärna innehållet i sak (vilket är svårt eftersom det är dokumenterat) istället för att ifrågasätta dokumentens äkthet med personangrepp och invektiv. För några dagar sedan var alla som ville minska invandringen rasister. Nu är de plötsligt ansvarstagande? Vändningen kommer kanske inte lika snabbt när det gäller ”världens bästa” djurskydd, men vändningen och insikten kommer när tillräckligt många blivit drabbade. Var så säker.

  15. Lars Henriksson 2 december, 2015 den 07:37 #

    Jag har en sak som ja vill säga alla ni som snackar skit om Astrid jag kan inte förstå varför ni skriver på hennes blogg ni har väl andra sider att skriva på Astrid tar upp saker som inte hade kommit fram annars

    • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 08:17 #

      Då tycker du att hon inte skriver ärligt om mitt ärende utan att jag ljuger

      • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 09:16 #

        När jag köpte henne så fick jag ett intyg som visade att där var inga fel då tror man på veterinären ja tror att du gjort samma sen visade sig att så var inte fallet Men du har jag anmält SPCA för djurplågeri när man inte tar sitt ansvar så får det bli så

        • Kriss 2 december, 2015 den 11:25 #

          Kanske det är den första ägaren som du skall anmälas för djurplågeri. Det är ju dom som misskött hunden. Hur hamnade hunden hos spca från första början?

          • forystablogg 3 december, 2015 den 01:02 #

            Det står i artikeln. Det var en privatperson som tog hunden med sig och försvann i en taxi. Polisen höll förhör med de inblandade.

            • Lars Henriksson 3 december, 2015 den 01:08 #

              Då ljuger dom ingen så var inte fallet bar Poliser vi har

              • Undrande 3 december, 2015 den 03:57 #

                Hur gick det till då? Vad sa de till dig?

                • Lars Henriksson 4 december, 2015 den 06:12 #

                  Dom sa inget ja har Polis rapport när hon blev misshandlad då tog två personer han om Frida tills dom hämtade henne

          • Kickan 3 december, 2015 den 07:28 #

            Nej Kriss givetvis är det Spca Djurambulansen eller någon i den röriga soppan som ska anmälas, det är inte tillåtet att plåga eller låta djur lida bara för att man är en myndighet eller ett företag eller en organisation som arbetar tillsammans med myndigheter. Dessutom är det mycket möjligt att förra ägaren, om allt gått rätt till redan är anmäld för djurplågeri/vanvård.

      • Kickan 3 december, 2015 den 10:05 #

        Är det någon gång man som hundköpare ska kunna känna sig trygg med sitt köp så är det väl nar man köper ett djur från ett företag eller en organisation som har ett nära samarbete med våra myndigheter. Myndigheter som i det här fallet arbetar med djurskydd !
        Det kan väl inte vara för mycket begärt ?

        • Lars Henriksson 3 december, 2015 den 11:12 #

          Ja så skulle det vara men tyvärr så alla som varit inblandade i mitt fall har alla ljugit hade Polisen inte sagt att dom inget visste om Frida om inte dom ville säga det så kunde dom sagt att jag kunde hämta upp gifterna hos länsstyrelsen så hade jag kunna varit hos veterinär tidigare

        • forystablogg 3 december, 2015 den 01:06 #

          Anledningen till att det fattats beslut om att all djurhantering skall bort från polisens bord fr o m 2017 är ju att polisen inte har varken tid, intresse eller kompetens för djurhantering. Följaktligen ses det som ett problem och djuren vill man helst bli av med. Uppföljning existerar förstås inte och många djur råkar illa ut. Det finns hästar som bytt ägare 3-4 gånger första året sedan de lämnat polisens förvar. Många dör i fruktansvärda olyckor eller reas ut eftersom de nya ägarna (ofta unga oerfarna flickor) inte klarar att hantera dem.

          • Lars Henriksson 3 december, 2015 den 01:12 #

            Jag tycker att dom skulle lämna redan nu hur många ska dom ljuga för till 2017

          • Undrande 3 december, 2015 den 04:13 #

            Många avlivas.

            När jag tänker på att de avlivade min underbara katt för att de inte kunde hantera honom så blossar hatet i mig.

            Min tama katt älskade att kela men han ville vara fri att kunna gå ute och inte satt i en liten bur hos främlingar. De accepterade inte detta så de dödade honom och de njöt av att döda honom för det vet vad jag anser om dem. Såna jävlar! Jag önskar livet ur dem.

    • Muhamed 2 december, 2015 den 09:35 #

      I en kommentar stod det att Sebastian Borg betalat tusentals kronor för att lägga ut handlingar på några personer på sin sida. Stämmer det eller har Astrid fel? Om man tittar på hans sida hänger han ut och smutskastar han många personer, är det också fel?

  16. a 2 december, 2015 den 06:15 #

    Det som Astrid skrivit om mig är helt rätt. Jag undrar om ni har djur i så fall så vet ni att när man tar ett djur som varit med om misshandel o miss sköts av en knarkare jävel från Malmö o sen hamnar den på SPCA o dom låter bli att fixa till hunden så den sliper att ha ont jag fick lämna henne när jag upp täckte att hennes tänder var lösa det skulle SPCA ha gjort men nej. Så jag tycker inte du ska kalla oss för nötter för det är ni som nötter som läser denna blogg

  17. MF 1 december, 2015 den 11:46 #

    Etik och moral är väl det första hindret mot att driva ”djurambulans”.
    Ingen hederlig lär väl heller få komma, eller vilja komma, in sig i det sällskapet ( lst,polis och övrigt anhang) och få några tillstånd.
    Har det tagits upp tveksamma fall så är det ju naturligtvis allvarligt, särskilt som det finns gott om riktiga skandaler.

    • Skenet bedrar 2 december, 2015 den 12:57 #

      Vi har nu fått direktiv från myndigheterna att varg inte får riva tamdjur enligt djurskyddslagen. Är detta något jag skall följa och inget annat??

      • forystablogg 2 december, 2015 den 08:22 #

        Tjänstemännen är folkets tjänare. Tjänstemännen gör av med våra skattemedel på höns och hamstrar. Här sitter gamla som inte får hjälp att komma ut och ges sämre mat än djur för att resurserna används fel. En hund har större rättigheter. Om vi tycker att politiker och tjänstemän missköter sig ska vi inte lyda blint utan rösta bort dem. Att flytta runt djur, barn och flyktingar är ingen lösning jag förespråkar men vissa som tjänar pengar på det tycker förstås att det är en bra idé. Se bara vad lilla Frida genererade! Liksom att hjälpa flyktingarna i deras hemländer så är det på samma sätt bäst att hjälpa djur på plats! Djur lider av att bollas runt!

        • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 08:27 #

          Bra skrivit

        • Skenet bedrar 2 december, 2015 den 09:02 #

          Du har naturligtvis rätt i att man inte kan göra något i Sverige när myndigheter gör fel. Det är ett mycket allvarligt fel och leder till den totalitära staten. Sådana system stupar alltid på sin egen orimlighet. Ditt senaste svar leder tankarna till vad som hände i Europa för 70-80 år sedan. Ska man rätta sig i ledet är det naturligtvis bäst att ta skarprättarnas parti det ger bäst chans till överlevnad. I det gamla Sovjet fanns direktiv att den som inte hyllade och applåderade systemet skulle rättas till i ledet, oftast på ett burdust sätt. Det fanns ingen plats för kritiker där heller.

          • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 09:20 #

            Det var jag som ville att Astrid skulle ta upp mitt ärende

          • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 09:32 #

            Helt ok då börjar vi först varandra

          • MF 3 december, 2015 den 01:26 #

            Nej, du heter Emil Jönsson.
            Din granne verkar inte vara särskilt sympatisk men du smutsar ner dig mer och mer själv också.
            Snart kan ni böka omkring i samma stia.

          • PSRT 3 december, 2015 den 05:36 #

            Du jobbar nära dem, du är en bödel.

        • forystablogg 3 december, 2015 den 01:22 #

          Skulle aldrig falla så lågt!

          • Lars Henriksson 3 december, 2015 den 02:00 #

            Vad menar du

        • Undrande 3 december, 2015 den 04:39 #

          Myndigheter består av personer. Vissa personer är mer korrupta än andra. De har sett till att tjänstemannaansvaret har försvunnit men som utsatt och bestulen bortser man från det och håller de inblandade personligt ansvariga.

          Vi förutsätter inte att ni är korkade utan giriga. Ni är dessutom i maskopi med varann. Det är bevisat.

        • Skenet bedrar 5 december, 2015 den 12:58 #

          Jag konstaterar bara fakta, det är svårt att anmäla ett brott idag. Man förväntar sig inte skrikandes poliser som kastar papper i ansiktet på en när man på ett hövligt sätt vill anmäla ett brott, inte så konstigt om 8 av 10 poliser vill sluta. Justitieombudsmannen har delat min kritik, Justitiekanslern har betalat skadestånd, chefsåklagaren har i TV lovat utredning samt polisens disciplinenhet har inlett förundersökning, ändå har jag personligen aldrig fått någon förklaring till varför polisen numera bär sig så illa åt. Sverigedemokraterna vill återinföra tjänstemannaansvar och det vore nog på tiden. Vi har varit naiva, är ett populärt uttryck i tiden. Jag skulle vilja vända på din formulering angående skrikandes och sparkandes till att gälla polismyndigheten men jag är för väluppfostrad och välartikulerad för att generellt ge någon ett så nedlåtande epitet. Sistnämnda angrepp i ovanstående inlägg är bara ett tecken på att argumenten tryter.

        • Undrande 5 december, 2015 den 12:22 #

          Vilket struntprat.

          Jag har en granne som hade inbrott i somras. Personen i fråga ringde snuten och vad gjorde snuten? Ingenting! Detta trots att min granne hade följt efter tjuvarna, förbi ett ställe där det finns filmövervakning. Snutarna hade kunnat få ut filmbilder på inbrottstjuvarna men valde att lägga ner direkt. Nån vecka senare fick en annan granne inbrott. Även den gången lades ärendet ner direkt. Kul? NEJ!

      • forystablogg 2 december, 2015 den 08:50 #

        Även myndigheter skall följa lagen! Nulla poena sine lege.
        ”Att svenska staten, och aktuell länsstyrelse, bränner miljarder av skattebetalarnas pengar
        årligen på en sanslös vargpolitik, kan inte läggas enskilda tamdjursägare till last. De direkta
        och indirekta kostnaderna för ”vargförvaltningen” sprids ut och göms undan på hundratals
        konton och rubriceringar, för att allmänheten skall förledas tro att denna verksamhet nästan
        är gratis. Detta sker samtidigt som hela sjukvårdsinrättningar, ambulanser, och brandbilar
        i glesbygderna dras in, på grund av att det saknas ekonomiska resurser.”
        http://www.infocentrum.se/wp-content/uploads/2015/12/Inget-straff-utan-lag.pdf

      • Al Capone 2 december, 2015 den 01:41 #

        Hur dum får man vara ? Om du inte är kompis med Galten eller Kultingen så måste du arbeta på Länsstyrelsen ? Låter nästan som Kultingen med tanke på att du kan ju alltid överklaga ?

      • forystablogg 5 december, 2015 den 08:30 #

        Tuggmotstånd för länsstyrelsen i Stockholm där numera beryktade Torsten ”Totte” Jakobsson är anställd för att dela ut djurförbud:
        ”Djurägarna på Molstabergs gård frias från misstankarna om djurplågeri och underlåtenhet att skydda sina djur mot vargattacker.
        Det meddelade kammaråklagare Mathias Lidberg på fredagen.
        Ägarfamiljens juridiska ombud, advokat Björn Aschan, är skarpt kritisk till hur länsstyrelsen i Stockholm hanterat hela ärendet med Molstabergs gård och deras vargproblem.”
        http://www.jaktojagare.se/kategorier/webbradio/molstabergs-gard-frias-fran-misstankar-20151204/

    • a 2 december, 2015 den 06:22 #

      Jag tycker att du ska sluta att snack skit men du vet väl inte bättre sen tycker jag att ni ska be Astrid om ursäkt

      • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 06:37 #

        Det du skriver om att vi har inte rent mjöl i påsen nu finns det en djurambulansen o han äger SPCA det är inte bara att göra det själva. Sen det med Astrid det är väl bra att hon vill ta upp det ni andra inte vågar

    • K Andersson 2 december, 2015 den 10:50 #

      SPCA har väl inte rent mjöl i påsen, Djurambulansen har definitivt inte rent mjöl i sina påsar och vad jag förstått så är de anmälda för djurplågeri. På TV kan man se hur de plågar djur, glömmer aldrig hur de plågade den gråa hästen. Jag måste säga att även för mig som inte kan så mycket om hästar såg man hur ont hästen hade men en kille med hästsvans skulle tvunget ha upp hästen och springa med den. Jag hörde sedan att bäckenet var brutet, den hästen måste ha haft jävligt ont. Klarade inte av att se flera program men hörde att de hade plågat några getter i ett annat program.

      • Undrande 3 december, 2015 den 04:21 #

        Han med hästsvans måste vara Mikael Gustavsson – bossen för Djurambulansen i Skåne. Finns det några anmälningar angående hans djurplågeri mot hästen och getterna?

        Getterna försvann och inte ett ord om vart de försvann. Synnerligen anmärkningsvärt eftersom det inte var rättshaverister eller sagotanter som hade hand om ärendet utan polisen, länsstyrelsen och Djurambulansen i Skåne. Så vart tog de vägen? Kan någon av de tre nämnda tjuvarna svara på frågan? NÅN GÅNG?!

        • forystablogg 3 december, 2015 den 04:33 #

          Sista spåret av 85 getter är en inrapportering till en produktionsplats i Spannarp. Någon motrapportering gjordes aldrig och jordbruksverket bryr sig inte. Ett klart brott mot EUs förordningar. Ponera att dessa getter haft en smitta som veterinär Anneli Karlsson skrev då djuren kom till Ingelsträde. Ingen bryr sig. Allra minst de myndigheter som är satta att bevaka smittskyddet för våra husdjur.

    • Al Capone 3 december, 2015 den 01:16 #

      Helge lille ! Hur var det med Lycke fallet som vi alla kunde beskåda i TV 4 Djurskyddarna. Du får gärna förklara det också där inte en siffra var rätt utan det sköttes av personal på lönelistan ? Där Galten erkände på Polisförhöret med kompisen Sverker Olsson att det inte ens var ett brott mot djurskyddslagen.Var det kanske så att ni behövde fylla ut propaganda programmet med material som lätt kunde manipuleras med om det inte varit för en del besvärliga människor ? Du / Ni är ett enda stort skämt som lyckats gemensamt med vännerna på Länsstyrelsen skapa något som inte finns. Ett gott Djurskydd !

      • forystablogg 3 december, 2015 den 04:34 #

        Programmet är fällt granskningsnämnden.

  18. Lars Henriksson 1 december, 2015 den 08:58 #

    Jag har en undran varför skriver ni inte era namn vågar ni inte stå för det ni skriver

    • Undrande 1 december, 2015 den 03:04 #

      Varför ska man skriva sitt namn?

      Jag skriver inte mitt namn för jag vet att vissa ur polisen (jag kallar dessa för snutar), länsstyrelsen m. fl. ägnar sig åt att förfölja och trakassera människor. De vill främst åt pengar och att lagföra/jävlas med folk.

      En bekant till mig blev av med sina fina katter och en vän gick i god för att min bekantings katter var fina. Vad hände? Jo, vännen som hade haft katt hela sitt liv utan klagomål fick plötsligt, för första gången, besök av länsstyrelsen.

      • Lars Henriksson 1 december, 2015 den 05:20 #

        Det är ett allvarligt brott om Polisen gör så dom kan ju prova det på mig dom är välkomna

  19. MF 30 november, 2015 den 05:43 #

    Orkade inte läsa så långt.
    Det man spontant undrar är, vad kostar den här lekstugan samhället?
    Kanske t o m inspektörerna själva skulle må bra av lite hederligt arbete?

    • MF 30 november, 2015 den 05:58 #

      Svar till Helge angående hans länk.

    • forystablogg 30 november, 2015 den 06:59 #

      Lekstugan kostar massor. Först ca 30.000:- i lön för inspektören. tillkommer jurister, länsveterinärer och chefer som ”tycker till” utan att vare sig talat med eller sett det frågan gäller som kan vara ett påstått icke uppmätt värde. Sen förvaltningsrätternas jurister och nämndemän och alla som förbereder etc. Förlorade värden på djuren, framtida värden i form av avelsvärde, förstörda företag, sjukdom etc etc. Märk inget kommer någonsin ett enda djur till godo!

  20. forystablogg 30 november, 2015 den 05:24 #

    Jag har inte haft fler vuxna hundar än tillåtet. Alla kan läsa på jordbruksverkets hemsida att alla får ha max 9 hundar upp till 12 månader. Det står inget om valpar. Det är bara att läsa innantill!

  21. forystablogg 30 november, 2015 den 05:08 #

    Lille Sebastian Borg som jobbar åt farsan på Djurambulansen AB har lagt ut tusentals kronor på att ta ut kopior från länsstyrelsen på mig och ett antal andra. Han har också öppnat en Facebooksida där han skulle hänga oss och han påstår dessutom att han heter Maria och är polis i Göteborg. Hoppas att han har haft mycket nöje med studierna!
    Kammarrätten har inte varit här hos mig. Följaktligen har de inte en susning om jag har ”drivvägar” som behöver ”hårdgöras”. Drivvägar har man om man har mjölkkor som drivs in till mjölkning morgon och kväll. Det är inte detsamma som en handfull ponnyer som går i lösdrift. Rosita Hagström pekade med hela armen på min hage och förklarade ”du har lera där!” Jag tog hit chefen (som varit här förklädd till polis) Ola Svensson och visade framför hans ögon att jag inte hade lera. Den som läst ex geovetenskap känner till hur man betecknar olika slags jordmåner. Den kunskapen har förmodligen varken jurister skaffat sig (då hade de knappast studerat juridik) eller vanliga politiskt tillsatta nämndemän. Men vem bryr sig om fakta och kunskap när man har makt och kan tycka att din bil är röd fast den är grön och komma undan med det i förvaltningsdomstolen. Jag berättade för Elin Gullander, som var här sist, vad Rosita sagt. Gissa vad svaret blev: ”Hon menade säkert att det var vått!” Om man beskriver en jordmån men menar en väderlek; Hur i hela friden skall en domstol kunna förstå det!
    Mitt provisoriska vindskydd i hagen (som inte ens behövdes eftersom jag hade andra utrymmen) och som länsstyrelsen satsade hundratusentals kronor på att få bort, ansågs av Rosita som något lågt men fullt tillräckligt för de hästar som fanns. Det har jag i en skriftlig kontrollrapport! Efter några veckor tog hon tillbaka det och påstod att Jordbruksverket (!) påstått att det inte var godkänt! Jag trodde att jordbruksverket inte fick lägga sig i andra myndigheters beslut. Men troligt är att Rosita fick backning på rapporten när hon kom hem till Sverker. Per Michanek intygade att mina hästar hade det ”bättre än de flesta”. Men det utlåtandet ansåg Kammarrätten inte betydde något gentemot skrivbordsbyråkraternas regler.

  22. PSRT 30 november, 2015 den 04:53 #

    Alla vet att kontrollanterna ljuger i sina papper så då är det de som inte kan räkna. Sebastian Borg som skriver under namnet Helge?

  23. Undrande 30 november, 2015 den 02:52 #

    Nu vet jag inte vad som gäller när det kommer till antalet hundar man normalt får ha men när det gäller katter får man ha nio katter OCH x antal katter som är max ett år (kattungar). Snutarna och deras kumpaner från Länsstyrelsen brukar dock aldrig nämna detta faktum. Inkompetens eller korruption. Välj själv!

    De aktuella myndigheterna (aka den onda sidan) kan ta sig i skitan. Har absolut inget till övers för dessa korrupta ynkryggar som vill sko sig på andra och som inte har några problem med att bryta mot lagar.

    Du kastar skit på Astrid men ignorerar det faktum hur mycket lagbrott det begås från ”den onda sidan”. Anklagarna har kommit undan tillräckligt länge. Nu räcker det.

    Glöm inte förresten att beskriva vad det är för sagor Astrid berättar för oss!

    • forystablogg 1 december, 2015 den 03:47 #

      Det är obestridligt att Emil och Annie (tidigare flickvän till Magnus djurhållaren) var med i programmet och lastade djur. Det är vidare obestridligt att Magnus försvunna höns ”råkade” dyka upp hos Emil, grannen. Det är bekräftat att fastighetsägaren var anmälaren men det är knappast någon slump att hönsgården klippts upp, ett får bryter ett ben, resten av fåren släpps ut, dörren mellan hönsen och lagården öppnas, griskultingarna flyttas ihop med en annan sugga, vattennippeln skruvas av så stallet blir översvämmat, dörrarna öppnas så alla djur går ut, äggbrickorna på loftet hamnar i boxarna och på gården mm. Dessutom har polis Per tagit Magnus litet tidigare för att ha kört utan körkort. Det är litet för många sammanträffanden för att vara en slump!

      • forystablogg 2 december, 2015 den 06:37 #

        Det här handlar väl om en veterinär Elsa-Pia som inte gjort sitt jobb men ändå tagit betalt? Och om Micke som intygar till länsstyrelsen att tänderna är fixade fast de inte är det? Allas jobb är tydligen att ljuga och ta betalt. Var kom djuren in i detta? Antar att du skrivit till Hanna Rahlén också på HD och kallat henne rättshaverist och sagt åt henne att ”städa sin tomt” istället för att göra sitt jobb att avslöja bedrägerier med oskyldiga djur.

      • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 06:45 #

        Du är ju dom på riktigt

      • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 06:48 #

        Gör sitt jobb hade dom gjort det så hade det varit bra

      • Al Capone 2 december, 2015 den 02:01 #

        Galten du är otroligt dum ! Vi vet att våra myndigheter har försvarat er under en längre tid men tiden börjar rinna ut i sanden. Det betyder även sagan om Djurambulansen i Skåne kommer att försvinna i periferin och nya företagare får en möjlighet att sköta djuren med ett intresse för djuren och inte som Djurambulansen i Skåne som bara har plånboken för ögonen. Ni får börja med flyktingar istället men där kan ni inte påstå att ni avmaskat dom och sedermera avlivat dom ?

        • Lars Henriksson 2 december, 2015 den 02:48 #

          Bra skrivit det är bara pengarna inget annat såna ska inte ha med djur att göra

  24. Lars Henriksson 30 november, 2015 den 12:20 #

    Jag vill bara kommentera det med Malmö Djurskyddsförening dom har inget med SPCA att göra en att förmedla ut hundar.Jag vill tacka dom för all hjälp jag fått av dom. Men det tråkiga är att Mike på SPCA som ägare inte tar sitt ansvar

    • Kattälskare 30 november, 2015 den 05:07 #

      Men djuren får inte vara i Malmö om de har tagits av länsstyrelsen. Hämtade du hunden där`?

      • forystablogg 30 november, 2015 den 05:21 #

        Frida hämtades i Örkelljunga men det var egentligen Lex som Lars var intresserad av. Antagligen höll man på honom eftersom man räknade med att få ut ett högre pris.

  25. birgitta lindqvist 29 november, 2015 den 05:28 #

    Finns bara en kommentar det stinker om de de kallar djurskydd, stackars djur spm hamnar i klorna på dem. Fy fan. Djurambulansen vann ju inte upphandlingen? Önskar svar på hela den stinkande skiten.

    • Undrande 30 november, 2015 den 02:54 #

      Ja, den där Djurambulansen i Skåne verkar klamra sig fast som en fästing.

      • forystablogg 30 november, 2015 den 05:11 #

        Den som har företagets nya trafiktillstånd är fd polis och tidigare arbetskompis med Micke.

        • Undrande 30 november, 2015 den 05:49 #

          Åh nej, inte nu igen… ännu en snut har fallit.

        • Lars Henriksson 1 december, 2015 den 06:57 #

          Inte konstigt att det är mygel o att Polisen är med på det jag säger bara fyfan

  26. Silvana kindberg 29 november, 2015 den 04:05 #

    Det stinker mer och mer om det så kallade djurskyddet.

  27. Catharina G Lundberg 29 november, 2015 den 01:24 #

    Malmö Djurskyddsförening är en ideell förening bildad 1901. Vi har haft polisens och länsstyrelsens förtroendet att hitta bra hem till omhändertagna och upphittade hundar de senaste 10 åren. Vi har sett som vår uppgift att noggrant kontrollera blivande hundhem bl a genom veterinärreferenser. Vi följer upp placeringarna med telefonsamtal och hembesök. Vi har hela tiden samarbetat med de uppsamlingshem som funnits i Skåne – just nu är det bl a Djurambulansen. Alla i Malmö Djurskyddsförening arbetar helt ideellt och vi har bara kostnader för hundarna (stora kostnader) definitivt inga intäkter! Eftersom vi behöver alla medel vi har till djurskydd (vi försöker göra andra insatser också bl a kastrationskampanjer för katter och upplysningsverksamhet ) så har vi inte tagit på oss lokalkostnader utan får gratis hålla våra sammanträden i lunchrummet på Öresunds veterinärklinik och har därför posten ställd dit. Gå gärna in på vår hemsida. Vh Catharina G Lundberg, ordförande i Malmö Djurskyddsförening.

    • Jenny 29 november, 2015 den 01:36 #

      Menar du att ni har avtal med polisen? Jag har förstått att det är Djurambulansen som är den som ska sköta om djur från polisen. Hur kommer ni in i bilden?

    • på djurens sida 29 november, 2015 den 04:03 #

      Men varför betalar ni stora summor till djurambulansen varje månad ?

    • Undrande 30 november, 2015 den 03:08 #

      När ska myten om de tusentals och åter tusentals övergivna katterna avlivas? Det om något är en jävla saga.

      Hur vet jag det? Jo, om det nu finns tusentals och åter tusentals övergivna katter så undrar jag varför (vissa utvalda) kattstall, snutar och länsstyrelsen gör allt i sin makt för att samla upp mina fina katter. Mina katter är välnärda och underbara. Främmande personer som ser dem till och med kommenterar hur fina de är.

      Katt-tjuvarna borde, om de alls har någon heder, ägna sig åt katter som har det svårt. Detta görs inte för att:

      Det finns knappt några övergivna katter

      eller

      Kattstall, snutar och länsstyrelsen vill åt pengar

      • forystablogg 30 november, 2015 den 05:19 #

        Det är märkbart att antalet ”upphittade katter” ökar och är snart i paritet med upphittade hundar. Till skillnad mot hundarna kommer katterna sällan hem eftersom de sällan är registrerade och de transporteras till Örkelljunga en avkrok i Skåne. Vinsten är dygnshyran för uppstallning 250:-/dygn som polisen dvs vi skattebetalare står för. Efter någon vecka blir de överlåtna dvs bortskänkta till Djurambulansens egna lilla ideella förening SPCA. De omhändertagna katterna däremot avlivas fortfarande precis som vanligt. Ingen vill ”rädda” dem trots de enorma summorna de drar in till Djurambulansen. Sen säljs den fina tama katten som lät sig plockas upp,

        • Undrande 30 november, 2015 den 05:51 #

          VIDRIGT!

    • forystablogg 30 november, 2015 den 05:37 #

      Om ni har avtal med polisen behövs väl inte Djurambulansen? Varför gick ni inte in direkt och stöttade ägaren som miste sin hund pga att han inte hade råd med munsanering? Nu gick det fyra månader utan hjälp men Djurambulansen tjänade 13.000:- på skattebetalarnas bekostnad varav inget kom hunden tillgodo. Jag vet bara att jag hade ALDRIG låtit hunden lämna bordet utan att fixa hennes tänder! Hur någon som kallar sig veterinär kan göra det övergår mitt förstånd!

      • Lars Henriksson 1 december, 2015 den 07:10 #

        När man hämtar en hund så kollar men inte om där är lösa tänder utan man litar på att alt är ok men där är ingen på SPCA som gjort fel säger dom o ingen vill ta ansvar men det ska kosta mer en 2000 kr som dom inte vill betala till mig

        • forystablogg 1 december, 2015 den 08:08 #

          Min veterinär brukar ta 500:- för besiktning, vaccination och chippning.

          • Lars Henriksson 1 december, 2015 den 08:52 #

            Om du läser vad det är skrivit så kan du se att jag varit på din hos veterinär med henne

          • Undrande 1 december, 2015 den 03:25 #

            Oj, det var ett bra pris.

            Undrar förresten vad privata veterinärer anser om de veterinärer som arbetar för länsstyrelsen.

    • på djurens sida 1 december, 2015 den 05:37 #

      Jag tolkar tystnaden som en bekräftelse på att det jag skrev är sant.
      Om vi ponerar att djurskyddsföreningen betalar 15000 kr/månaden till djurambulansen och placerar ca 60 djur om året så har Frida inbringat
      3000 kr +
      4000 kr som Lars betalade
      13000 kr som polisen betalade.
      summa; 20000 kr till Micke Gustavsson
      Känns väl sådär om jag vore en av de personer som donerar pengar till djurskyddsföreningen och som skattebetalare känns det inte heller rätt.
      Varför tittar inte skattemyndigheten på dessa oskattade medel som far runt ?

      • Undrande 2 december, 2015 den 02:41 #

        De flesta donerare är nog inte medvetna om att skattebetalarna strösslar miljoner och åter miljoner på djuromhändertagandeindustrin. De flesta skattebetalare är nog omedvetna om den saken också.

        Upplys folk om detta!

  28. Star Light 29 november, 2015 den 01:22 #

    Tittar man på den femte bilden i HD-artikeln (klicka på Lars Henriksson-länken) ser man en Elin som har skrivit på (kvitto?) för Djurambulansens del. Efternamnet hennes är svårläst.

  29. Undrande 29 november, 2015 den 12:56 #

    Pia Ehrenpris bor på Västrarp 110 i Örkelljunga medan adressen till SPCA SWEDEN är Västrarp 108 i Örkelljunga. Verkar dock handla om samma plats trots olika siffror.

    Västrarp 110 är en gård på 190 kvadratmeter. Tomtstorlek 1500 kvadratmeter. Biarea 45 kvadratmeter. Såldes 29 april 2014 för 7 200 000 kronor.

    • Moa 30 november, 2015 den 06:06 #

      Men det måste vara Astra Zenecas anläggning där de födde upp hundar till djurförsök. Där spca har sina djurförsök nu och avlivar djur?

      • Undrande 1 december, 2015 den 03:12 #

        Ja, det är gamla lokaler till Astra Zeneca där AZ sysslade med djurförsök på hundar. Djurambulansen har köpt upp lokalerna och håller på med djur där dock inte djurförsök – får man hoppas.

        • forystablogg 1 december, 2015 den 03:53 #

          När de slutligen avpolletteras från polisen så kan de öppna flyktingmottagande. Perfekt omgärdat med taggtråd så ingen lömsk sverigedemokrat kan närma sig.

  30. Undrande 29 november, 2015 den 12:44 #

    Hur kommer det sig att Djurambulansen i Skåne fortfarande har kontakt med polisen och Länsstyrelsen? Det var väl en upphandling sist som Djurambulansen inte vann?

    Varför ”Uppdrag gransking” inte tar upp omhändertagande-industrin är en gåta.

  31. AMD 29 november, 2015 den 05:12 #

    Håller med.

  32. elisabeth 28 november, 2015 den 11:25 #

    Djurplågare är vad dom är bara utnyttjar djuren för egen vinning ingen hänsyn till djurens rättigheter.

  33. JK 28 november, 2015 den 07:56 #

    Arme dyr og deres rigtige ejere , de kaste rundt som ting och disse folk som drive dette fantastisk idioti och indtægt forhold er jo for fanden en super forretning . Der er ingen respekt eller etik i det system som omhandler respekt for dyr eller det omsorg som man påstår man driver i landet ..

Kommentera

