Djuren förstörde hyrt hus

13 Okt

I våras  skrev jag en artikel om Djurambulansen i Skånes husveterinär Elsa-Pia Ehrenpris som i TV4 i programmet Djurskyddarna klagade på andras hundhållning. Somliga tvivlade på mina uppgifter att hon i ett hyrt hus låtit såväl egna djur som hemtagna djur från Djurambulansen förstöra väggar och golv.

IMG_7116

En av tvivlarna skrev: ”Blir väldigt besviken av att läsa det här inlägget, hyresvärden har med falska bilder försökt kränka pia för att hon sa upp huset….
Flera av bilderna kommer inte från det hus som hon hyrde, och hon är inte anställd av djurambulansen AB heller utan dom anlitar henne…”

Nu har utslaget kommit från Kronofogden. Hon har inte bestridit kraven från hyresvärden.

krf1krf2

12 svar to “Djuren förstörde hyrt hus”

  1. CarinaHedberg 16 oktober, 2015 den 01:53 #

    Ann Pike ifrån Helsingborg som inte är länkad till mig på Facebook har den 9 maj 2015 kl 18.24 lämnat ett meddelande med sitt mobilnr och ber mig kontakta henne omgående.

    Eftersom jag inte har noterat meddelandet förrän nu gör jag som hon ber mej.

    Ringer upp och presenterar mig och undrar vad hon ville eftersom hon inte är min vän på Facebook.

    Då skriker hon:
    DU SKA BARA TA OCH HOPPA UT UR VÅRA LIV ANNARS SKA JAG VISA DEJ!

    När jag undrar vad det är hon ska visa mig och varför hon hotar mig svarar hon:

    DU SKA PASSA DEJ NOGA ANNARS SKA JAG VISA DIG SJUKA MÄNNISKA!

    Sedan slänger hon på luren. Omoget, väldigt omoget.

    • forystablogg 16 oktober, 2015 den 04:59 #

      Oj! Jag har inte skrivit om henne!

    • Pluttan 16 oktober, 2015 den 08:00 #

      Ville kanske tigga pengar, familjen samlar pengar till allt. Pappan är styrelsemedlem i SPCA, de tigger också.

      • Undrande 30 november, 2015 den 04:20 #

        Ann Pike är mor till Nathalie Pike och Nicole Pike.

        Mikael G rider Nathalie P har vi blivit upplysta om här på denna blogg. Vet ej om det stämmer. Hon verkar dock ha både hund och häst.

    • elisabeth 14 november, 2015 den 09:25 #

      Vem är hon skriv mycket gärna adress med

  2. lena 15 oktober, 2015 den 09:49 #

    De har som Astrid skrivit innan, gräddfil. ett bra sätt att få gräddfilen är att få jobb på länsstyrelsen för då kan man missköta sina djur för man slipper kontroller. En extra klick grädde kan man säga

  3. flisan 13 oktober, 2015 den 01:58 #

    ja hon slapp ju lite över 100000 som dom krävde av mej:)) det är konstigt vad endel förstör, med tanke på att hon besiktat all omhändertagna djur för samma sak så borde hon skämmas

    • ordninoreda 13 oktober, 2015 den 02:23 #

      Nja, det får du nog visa fakta på. Men fortsätt du skydda moren. Fullt förståeligt

    • ordninoreda 13 oktober, 2015 den 02:24 #

      Men om man förstår det rätt så borde det varit du som skulle betalt för det… Antog det faktiskt

  4. eva 13 oktober, 2015 den 12:30 #

    Hur ska man tyda detta.Jo dom e änne värre än oss utsatta från LST.Ja städa åtminstone när ja flytta från Övedskloster

Trackbacks/Pingbacks

  1. Familjeföretaget Fel och Fusk | Astrids miljö- och samhällsblogg - 28 november, 2015

    […] nu kanske Elsa-Pia måste flytta […]

Kommentera

