Emma Hansson visar sin makt

9 Jan

emma hansson

Emma Hansson

peter

Peter Stenberg

Publicerat torsdag 03 mars 2011 22:00

I eftermiddags bröt sig Emma Hansson och Peter Stenberg in i mitt hus med hjälp av tre poliser och låssmed. Hon hade med sig en anmälan från september 2010 och påstod att det var akut.

En för mig obekant kvinna svarade i september 201o på en annons jag hade på en valp på Blocket. Det visade sig att både namn och telefonnummer var falska. Hon dök dock upp med en väninna, båda i 55-60 åsråldern. De låtsades vara intresserade av valpen, kelade med den i över en timme och jag visade pappan samt en annan hanne. Sen åkte de hem och anmälde mig för kennelklubben och länsstyrelsen. Enda syftet med besöket var alltså att anmäla mig. Kanske trodde de att valpen skulle bli omhändertagen så de skulle få den gratis.

Det står bl. a.: ”… två vuxna hannar fanns i ett fallfärdigt hönshus, en svart färgad med hälta på framben, en gråspräcklig med ryggproblem, båda hundarna var rädda och magra, … okänt antal hästar och höns finns också hos djurhållaren enligt anmälaren.”

Jag fick besök av trevliga kennelkonsulenter från SKK efter ett par dagar.

Jag har ingen stallbyggnad, inte heller något fallfärdigt hönshus. Inte heller någon hund med hälta, ryggproblem etc. Samtliga djur, inklusive hönsen, är oerhört sociala. T. o. m. Emma Hansson säger alltid att min hundar är ovanligt trevliga, men det skriver hon förstås inte. I september 2010 hade jag exakt två hästar hemma, men man kan ju inte skriva två, ”okänt antal” låter ju mera.

T. o. m. Emma Hansson insåg väl att sex månader var litet väl lång tid för att kallas akut. För säkerhets skull hade hon därför tillsammans med djuransvarig på skånepolisen Marie-Louise Törnblad riggat en anmälan på min hund som satt utanför. Enligt anmälan skulle hon ”ha svårt att röra sig”.  På en direkt fråga om hon hittat någon hund som hade svårt att röra sig sa hon nej.

Poliserna hotade mig med våld om jag inte släppte in inspektörerna i min bostad. Jag blev tvungen att ringa till min dotter i skolan och säga att hon inte kunde komma hem för hennes rum var fullt av poliser.

För första gången har jag haft ”äran” att träffa Peter Stenberg. Han gillade mina kanariefåglar. När jag påpekade att det faktiskt var undulater undrade han vad skillnaden var.

Emma Hansson har redan gjort sig beryktad i Skåne så för henne behövs ingen närmare presentation. Hon ville absolut inspektera om min dotters två gerbiler hade burberikning.

Uppdatering: Det visade sig senare att en av de tre poliserna inte var en äkta polis utan chefen på avdelningen Ola Svensson utklädd till polis. Det erkände han själv för mig några veckor senare! Återkommer med detta!

olaOla Svensson

tredje polisen

Ett svar to “Emma Hansson visar sin makt”

  1. Daniel Andersson 10 januari, 2014 den 01:35 #

    Hälsa honom att att utge sig för polis när man inte är det är ett brott som kallas föregivande av allmän ställning.

Kommentera

