Lämpligt för fosterbarn, olämpligt för egna barn

29 Jul

Skrevs den 18 januari 2010:

Sjöbo socialtjänst kanske borde värva Marianne Brogren, tidigare Normark, och andra socialsekreterare från Hörby kommun för här anstränger man sig verkligen för att LVUa helt vanliga välartade barn från helt vanliga problemfria familjer. Måhända är det så att de senare är mer attraktiva på fosterhemsmarknaden än en femtonårig mördare.  Personalen som föreslår LVU i Hörby är också synnerligen välutbildad. Sålunda lär Ewa Mellerström som skrev under på att det förelåg LVU-förhållanden hos mig rent av vara utbildad förskollärare.

Alla upptänkliga trick tas till av Marianne Brogren för att få bort barn från deras hem, så även om det finns en dom på boendet. Marianne ger mig flera prov på sina eminenta kunskaper i matematik: Hon skriver exempelvis att hon ser 4 hundar och det därför ”bör ha funnits 8-9 hundar i huset!” Marianne Brogren/Normark spänner ögonen i mig och säger ”Du har 20 hundar!” ”Nej”, säger jag, ”jag har aldrig haft 20 hundar!” Sen skriver hon att jag har 20 hundar! Mitt hus bygger Marianne snabbt om genom att avlägsna två av mina fem rum. Strax efter beskrivs Anna Sahls 4-rumslägenhet (där min dotter hölls fången i fem månader). Hur skall en ovetande tingsrätt som läser detta förstå annat än att mitt hus är  mindre än Anna Sahls lägenhet? Anna Sahls katt nämner Marianne inte ens medan min små hundar plötsligt fördubblas med en matematisk elegans som i varje annat sammanhang än när det gäller barns framtid skulle betecknas som lögn och bedrägeri.

Samma vår som detta pågår och Marianne Brogren/Normark anklagar mig för att ömsom helt sakna vatten till att uppmana mig till att ta vattenprover (se ovan) så flyttar en familj på fem personer in i ett hus som stått öde i minst  10 år tvåhundra meter från mig. Vattnet där är inte tjänligt så de hämtar sitt dricksvatten hos mig! Ännu konstigare är att samtidigt som Marianne Brogren/Normark hävdar att det råder LVU-förhållanden hos mig så blir den nya familjens sons flickvän och hennes bror snabbt ”fosterbarn” och drar in familjens största inkomst (något år senare tillkommer broderns flickvän)! Nu tycker kommunen att ett hus som saknar vatten och isolering, har enda uppvärmning i form av öppen spis, torrtoalett och provisorisk dusch i uthuset är lämpligt som familjehem. Barnen får stå för städning, huggning av ved, vattenhämtning och tömning av torrtoan. Detta är lämpligt för barn, speciellt för fosterbarn. När jag ber om en förklaring säger Hörby kommun att det är Landskrona som beslutat om placeringen. Någon annan förklaring till att mitt nyrenoverade hus strax intill klassas ut av kommunen som ”olämpligt för barn” (dvs mitt eget barn) medan ett renoveringsobjekt strax intill klassas som familjehem kan de inte ge.

Mina djur fråmhålls som negativa för barn av kommunen. Marianne Brogren/Normark skriver att min dotters främsta intresse är bowling! Att det är hennes egen ponny som finns hos mig nämner hon över huvud taget inte! Det gäller att vinkla det så att resultatet av ”utredningen” passar det hon vill uppnå. Underligt är att alla grannens fosterbarn, barn, barnbarn, deras kompisar osv i stort sett dagligen red hos mig under två år utan att Marianne ingrep. Javisst ja, de barnen var ju redan ”placerade”!

Ett svar to “Lämpligt för fosterbarn, olämpligt för egna barn”

  1. vetteljus 21 augusti, 2016 den 12:28 #

    Det här blir ju bara tokigare och tokigare. De där soc-tanterna måste verkligen seriöst ha hela skruvsamlingen borttappad. Det verkar inte finnas en skruv på plats således. Svårt att tro att någon kan få så mycket fel av misstag, så jag är mer benägen att tro att tanten är en sån där slemmigt obehaglig sociopat som njuter av att jävlas med bra människor.

Kommentera

