Kvinnors egna ansvar

29 Jul

Skrevs på Bloggspace den 11 april 2009

Gång på gång aktualiseras frågan om kvinnor som kärat ner sig i en karl är ansvariga för de brott som de utför för mannens räkning. Vi har Sara Svensson som på Helge Fossmos begäran sköt hans fru och en rival. Innan dess var hon Helges äskarinna hemma hos frun. Jag häpnar över vad till synes normala och intelligenta kvinnor kan fås att göra som strider mot allt vad moral och lagar heter för att vara en karl till lags. Sara gjorde flera barn moderlösa och det för andra gången. Hur tänkte hon?

Annika Östberg hamnade snett redan som barn, blev tung narkoman och slog följe med en man som inte drog sig för att döda. Villigt laddade Annika om pistolen åt sin älskare.

I lilla Eslöv höll Anna Sahl min dotter som fånge i fyra månader på begäran av sin älskare. Hon ställde aktivt upp med sin lägenhet och vaktade så barnet inte hade en chans att ta sig hem eller kontakta någon. Hon skickade sina egna två barn till skolan men höll min dotter inlåst så hon förlorade en hel termin. Min dotter fick sova på golvet i hennes sons lilla rum. Anna Sahl struntade fullständigt i skolplikten, att min dotter alltid bott hos mig och att det dessutom fanns en färsk dom på boendet. Anna Sahl skrev under alla hat- och förtalsbrev mot min dotter och mig som producerades av hennes älskare. Och inte nog med det. Hon lurade sin gamla mamma att underteckna dem! Hur kan man göra så mot en människa man inte känner eller har något som helst att göra med och som aldrig har gjort en något illa, what so ever? Anna Sahl var inte vårdnadshavare men drog sig inte för att frihetsberöva mitt barn. Hur kan man bete sig så mot en annans barn? Räknade hon med ett fett ”familjehemsarvode” eller andra bidrag? Var hon svartsjuk på mig? Men varför ge sig på ett oskyldigt barn?! Ville hon ha fler barn? Men då kunde hon ju skaffat barn på sedvanligt sätt nu när hon blivit ihop med ett riktigt charmtroll! Varför försöka stjäla mitt barn? Hur förklarade hon för sina egna barn att hon höll ett främmande barn som fånge och som inte fick gå till skolan och att polisen besökte dem titt som tätt?

Jag besökte Anna Sahls lägenhet dagen efter min dotter låsts in. Jag tilläts sitta med min dotter i knät i hallen, hon storgrät i en halvtimme. Min dotter berättade att hon vågade  inte säga till dem att hon ville följa med mig hem. Anna Sahl låtsades inte om oss, totalt oberörd av vår förtvivlan och känslokall gick hon omkring i sin lägenhet som om vi inte fanns där och sa inte ett ord till mig eller min dotter.

Efter fyra månaders helvete lyckades jag få hem min dotter. Hon var då fullständigt nedlusad och gick i Annas Sahls sons avlagda kläder och trasiga skor, så trasiga så att hon hade svårt att springa.  Och det var inte Anna Sahl som hjälpte min dotter att hämta in den förlorade skolgången.

Anna Sahl är som Lions president en offentlig person i lilla Eslöv. På Lions hemsida kan man läsa: ”Medlemmarna engagerar sig ideellt i olika samhälls- och hjälpprojekt för att göra världen till en bättre värld att leva i. Lions förbättrar livskvaliteten för människor lokalt, nationellt och internationellt. Medlemmarna engagerar sig ideellt i olika samhälls- och hjälpprojekt för att göra världen till en bättre värld att leva i. Lions förbättrar livskvaliteten för människor lokalt, nationellt och internationellt.”

Jo, jo det är höjden av dubbelmoral och hyckleri! Min och min dotters värld gjorde Anna Sahl till ett veritabelt helvete 2005! Det absolut värsta som kan hända är att man mister sitt barn. Då rämnar jorden. Jag sov inte, jag åt inte, jag kunde inte sköta mitt arbete, jag grät dygnet runt, grät när skolbussen kom på morgonen och grät när skolbussen kom på eftermiddagen utan min dotter. Hur kan en kvinna som själv har barn utan betänkligheter utöva sådan ondska för en karls skull eller var det för utsikten av ekonomisk vinning? Älskaren var i alla fall skriven på en etta för att Anna Sahl skulle gälla för ensamstående och kunna lyfta fullt bostadsbidrag! Sen skall Anna Sahl låtsas arbeta ideellt för utsatta! ”Hjälpen sker från människa till människa och styrs av lokala behov..”

Anna Sahl kunde dock inte tänka sig att kontakta mig utan såg helt till sina egna intressen oavsett hur mycket hon skadade ett oskyldigt barn och dess mor. ”Intresset för att hjälpa är ett grundvillkor för medlemskapet.” Var fanns interesset att hjälpa då? Anna Sahl har ingen förmåga att sätta sig in i andra människors känslor, anser sig stå över domar och lagar och saknar helt empati för både barn och vuxna.

Om en karl hade bett mig att hålla ett barn inlåst hade jag bett honom flyga och fara och sedan hade jag ringt upp mamman och bett henne hämta sitt barn! Men så icke Anna Sahl! Jag kommer aldrig att förstå hur någon kan agera så känslokallt och beräknande! Tyvärr kan man inte bara göra så här mot ett barn ostraffat i Sverige, man kan sedan väljas till Lions president under parollen: ”Lions tror på öppenhet och ett fint kamratskap”. 

2 svar to “Kvinnors egna ansvar”

  1. vetteljus 19 augusti, 2016 den 09:54 #

    Den där apan borde sitta inburad i flera år för den kidnappningen.

  2. vetteljus 19 augusti, 2016 den 09:53 #

    Reblogga detta på Vetteljus och kommenterade:
    Hur barn kan kidnappas av galna kvinnor UTAN att polisen ingriper och sätter kärringen i fängelse och kastar bort nyckeln, som man kan tro skulle ske då kidnappning är ett allvarligt brott. Kvinnan bor officiellt ensam med två egna barn och är inte på något vis släkt med barnet hon kidnappade. Hon är dock inofficiellt sammanboende med flickans pappa, som vägrat lämna tillbaka barnet till mamman efter ett lov. Om allt detta bryr sig dock inte myndigheterna, trots att kidnapparna vägrade låta barnet gå i skola, gav henne löss och behandlade hennes som en hund (lät henne sova på golvet). Istället fokuserade man på att jävlas med mamman, och ljög ihop att hon bodde i ett kyffe på bara 3 rum och inget kök eller vatten, som var fullkomligt svinigt. Varför socialen också hjälpte till att trakassera mamman och barnet kan förklaras med att pappan var en sån där CHARMIG psykopat, som kan få alla att dansa efter hans pipa. Jodå, dem har jag studerat i många år nu och kan intyga att världen är full av deras offer, som vet hur obotans korkat andra beter sig bara för att vara psykot till lags.

Kommentera

